Stukje kit los


Marple

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2022
Berichten
423
Toch nog even een klein vraagje: bij het tijdelijke aquarium wat ik heb opgehaald zit vrij ver bovenin een klein stukje (2-3cm) kit los, niet tussen het glas maar dat wat er aan de binnenkant tegenaan zit. Ik heb hem net gevuld en hij is niet lek. Als ik Google lees ik een beetje wisselende verhalen en hier op het forum zoeken lukt niet zo goed want 'kit' en 'los' zijn allebei te korte woorden 🙂. Moet ik er wat mee doen of kan ik het even aankijken aangezien het toch bedoeld is al tijdelijk? Ik vind het een beetje verspilling om voor 2-3cm en niet lek een hele tube kit te kopen die daarna redelijk snel indroogt en weggegooid moet worden (ik heb voorlopig geen kit-projecten op stapel).

Als ik merk dat het toch wat gaat druppelen kan ik ook dan het aquarium deels leeg laten lopen en dan dat stukje vervangen? Het zit in de bovenste 5cm van het aquarium en het is ca 54 liter, dus het is niet dat mijn kamer direct overstroomt als het daar bovenin gaat lekken lijkt me, maar misschien denk ik te optimistisch en is dit de voorbode van dat hij volledig instort? 😅
 
Nog ontwikkelingen want ik zie geen reacties nog.
 
Ha dank je voor je interesse 😃. Ik heb besloten om gewoon de gok te wagen en het aquarium gevuld tot een centimetertje boven de losse kit. Als het dan zou lekken valt het hopelijk mee, maar so far so good.
En ik kwam er gisteren achter dat mijn kleine reserve-aquarium (waar ik al mijn plantensnoeisels inzet, babyvisjes, quarantaine etc) ook een heel stuk losse kit heeft onder het waterniveau. Blijkbaar kan het heel lang goed gaan dus. De vraag is natuurlijk hoe lang, maar dat geldt voor elk aquarium in welke staat dan ook 😄. Beide zijn kleine aquariums en de losse kit zit niet onderin, met 180 liter of iets dichtbij de bodem zou ik ietsje minder risico nemen denk ik 😅
 
Nou misschien dat je nog reacties krijgt op je vraag.
 

Terug
Bovenaan