Stroomonderbreking + Gastromyzons


Y

ypoc

Guest
Hallo iedereen,

Vorige week zat er een briefje in de postbus om te melden dat er voor 3 uur geen stroom meer zal zijn door werken in de straat.
Ik maakte me toen al beetje zorgen, maar vandaag zat er nog een briefje in dat de stroomonderbreking ipv 3 uur nu maar liefst 8 uur zal duren.

Dus aangezien ik ze nooit zo lang zonder stroming heb gehad.

Moet ik me zorgen maken over mijn Gastromyzons, qua zuurstofgehalte?
Zoja, iemand oplossing of raad?
 
Luchtpompje op batterij fixen/lenen? Camping noodgeneratortje? Acht uur is lang, en verder geen idee hoe deze zuurstofminnende vissen dit tolereren...
 
Zal wel loslopen maar zo'n luchtpompje op batterijen is wel een goed idee van Jeffrey voor de zekerheid.
 
Denk ook dat het zal meevallen hoor en vooral met een binnenfilter. Ik heb vaker zoiets gelezen maar niet echt met nare gevolgen.
Maar neem bij twijfel anders zo n ging op batterijen als je die kan bemachtigen.
 
Staat er letterlijk dat de stroom er 8 uur afgaat. Of staat er dat er gedurende 8 uur een stroom onderbreking mogelijk kan zijn.
In het laatste geval kan het slechts 5 minuten zijn.

Ik heb ook eens zo'n soortgelijk briefje gehad. Ik in paniek. Bleek het uiteindelijk maar 20 minuten te zijn.
 
Staat er letterlijk dat de stroom er 8 uur afgaat. Of staat er dat er gedurende 8 uur een stroom onderbreking mogelijk kan zijn.
In het laatste geval kan het slechts 5 minuten zijn.

Ik heb ook eens zo'n soortgelijk briefje gehad. Ik in paniek. Bleek het uiteindelijk maar 20 minuten te zijn.

Ja dat kan ook best want voor de asbest kregen wij ook zo n soortgelijk briefje maar ipv de gehele dag duurde het nog nieteens 2 uur.
 
meestal is het veel korter dan die 8uur, maar om zich in in te dekken zeggen ze dat het max 8uur kan duren.

krijgen ze later ook geen gezeur als het bijvoorbeeld. 3uur duurt en ze hebben gezegd dat het maar 1uur zou duren.
 
Je zou er ook een oxidator in kunnen zetten dan heb je altijd genoeg zuurstof in de bak. Ik weet alleen niet hoe groot je bak is, anders is het wel een beetje duur misschien.
 
Alles onder controle gehouden of moeten de werken nog gebeuren?
 
Dit draadje maar eens oprakelen, ik heb die brief vandaag gehad... :mad: :deal:

Hoe is het bij jou verlopen @ypoc? Nog aanvullende tips @iedereen?

Edit: betreft 450 liter met 8 maanvissen (rio nanay), 18 corys (panda), 4 bijlzalmen (Gasteropelecus maculatus)

20181009_190540.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan