Stroming te sterk


B

BGcc

Guest
Hey allemaal,

Ik heb een Superfish Home 80 met de standaard filter (aquaflow 300), maar ik merk dat de filter op z'n zachtst nog steeds teveel stroming veroorzaakt. Ik heb de spraybar er op staan, maar deze kan helaas (vanwege de lengte) alleen zijwaarts en stroomt dus hard tegen de voorkant of achterkant van het aquarium, zelfs als ik deze meer richting het oppervlak richt (en hierdoor mis ik denk ik stroming door heel het aquarium).

Nu vroeg ik mij af of er mogelijkheid was de stroming te verminderen? Vooral omdat ik het liefst mijn filter harder laat werken, want de capaciteit wordt op dit moment niet volledig benut en dat vind ik zonde.

Op internet kreeg ik al het een en ander gevonden over een lily pipe, maar dit ziet er uit alsof ik dan extra slangen in en uit de bak moet laten gaan (zeker gezien de filter in de Home 80 geïntegreerd is en niet verplaatsbaar.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit issue.
Alvast bedankt!
 
misschien kan je wat meer gaten boren in de spraybar of de gaten die erin zitten groter maken?
de lilypipe sluit je aan op een extern filter
 
Ik heb de gaatjes in de spraybar met een mesje wat groter gemaakt en al met een paar grotere gaatjes zag ik al verschil in de stroming, lijkt me de eenvoudigste oplossing.
 
En als je er dan ook een stukkie afzaagt, dan kun je hem draaien zoals je wilt ;)
Of het filtercompartiment eruit slopen, dat heb ik gedaan :D
 
Kun je die Aquaflow 300 niet in sterkte regelen net als bij de 100 serie?
 
Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik gereageerd heb, maar de stroming valt te regelen. Maar mijn insteek was: minder stroming = minder filtering (er gaat immers minder water doorheen).
Het idee is nu in ieder geval gelukt: heb de gaatjes wat groter gemaakt en nu gaat het verder prima!

Bedankt allemaal!
 
Een fijnere spons erbij remt ook af. tot alles verzadigt is. dan doet hij het zachter.
 

Terug
Bovenaan