Stroming te sterk voor dario dario?


M

Minizen

Guest
Ik heb net een aqua 65 opgestart en ben nu een beetje aan het neuzen wat ik een leuk visbestand vind. Ik heb nog even de tijd maar ik lees me graag in over de vissen.

Mij lijkt de dario dario een heel leuk visje om in een harem te houden en dan nog een klein groepje van een klein rasbora soort. Misschien de galaxy?

Nou heb ik een buitenfilter met iets overcapaciteit maar ik lees dat de dario dario van matige stroming houdt en de galaxy zelfs van stilstaand water. Hoe weet ik nou of de stroming te sterk is?
 
Stilstaand water is geen optie natuurlijk.. maar je kunt je stroming wel flink afzwakken door je uitstroompijp naar het glas te richten, verder is het zo dat de doorstroming met de tijd toch wel zal afnemen doordat zich vuil in je filtermedia nestelt. Ook de soort/hoeveelheid filtermedium be�nvloed trouwens je stroming..
Ook kun je met voldoende beplanting en hout/stenen natuurlijk zorgen voor plekken waar de stroming wordt geremd. Zoals ik het begrijp is die galaxy �berhaupt een redelijk schuw visje die veel schuilplekjes (beplanting) eist.. dacht ik.
En mocht dat nog niet afdoende zijn dan kun je misschien ook nog iets de uitstroom knijpen met een kraantje.. maar dan zou ik eerst even uitzoeken of je filterpomp daar tegen kan.
 
Bedankt voor je reactie
 
Ik heb ook best wat stroming staan, maar krijg niet de indruk dat de dario's daar last van hebben. Wel moet je wat plekken hebben met weinig stroming zoals kellemes zegt.
 

Terug
Bovenaan