Stille tijdschakelaar, welke komen in aanmerking?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Mijn huidige tijdschakelaar maakt best wat lawaai ( geen digitale).
Je hoort bijna constant een soort geratel.
Dat is denk ik gewoon het motortje ofzo, maar het maakt best wat geluid.
Weet het exacte merk niet meer, maar het was geen hele dure in elk geval.

Zijn er ook stillere tijdschakelaars?
Of is het gewoon geluk hebben?
Ik wil geen digitale, liefst een gewone simpele.
 
Ik lees ook even mee om te zien of er iemand een stillere analoge schakelaar weet...

Maar ik ben een beetje bang dat het de aard van het beestje is. Analoog is op een bepaalde manier gebouwd en dat geeft vroeg of laat mechanische bijgeluiden.

Ben je bang dat een digitale te lastig wordt om mee te werken?
 
Ik heb een analoge die ik niet hoorbaar hoor tikken. Bij mij zit hij wel in de kast. Nadeel van deze is dat de naaste stopcontact niet kan gebruiken omdat de tijdschakelaar te breed is.

 
Ik gebruik de CALEX smart plug. (Slimme stekker)
Je kan hem als tijdschakelaar gebruiken maar ook gewoon als schakelaar om iets aan of uit te zetten ,
Werkt allemaal met een fijne app.
IMG_2051.png
 
Ik koop ze voor een prikkie bij de Action en na lange, lange tijd kun je ze soms iets horen maar ja voor dat geld pak ik dan een nieuwe.
 
Ik werk met slimme stekkers van Action. Geen geluid, geen gedoe met zomer-wintertijd en lopen altijd mooi op tijd en dus synchroon. Ook makkelijk met 1 druk op de knop aan- en uitzetten op stekker zelf.
 
Ik werk met slimme stekkers van Action. Geen geluid, geen gedoe met zomer-wintertijd en lopen altijd mooi op tijd en dus synchroon. Ook makkelijk met 1 druk op de knop aan- en uitzetten op stekker zelf.
Zal ik ook eens naar kijken als ik er weer kom.
 
Mijn ervaring met mechanische tijdschakelaars is dat ze allemaal in meer of
Mindere mate geluid maken. Met name als ze ouder worden.
Heb ook een paar Tapo p115 slimme stekker is gebruik. Wel makkelijk en stil. En vooral ook een stuk kleiner dan de mechanische.
 
Ik lees ook even mee om te zien of er iemand een stillere analoge schakelaar weet...

Maar ik ben een beetje bang dat het de aard van het beestje is. Analoog is op een bepaalde manier gebouwd en dat geeft vroeg of laat mechanische bijgeluiden.

Ben je bang dat een digitale te lastig wordt om mee te werken?
Heb ooit 1x een besteld.
Kon er niks uit wijs worden+scherm was amper zichtbaar.
Ik heb liever een anologe tijdschakelaar.
 
Heb ooit 1x een besteld.
Kon er niks uit wijs worden+scherm was amper zichtbaar.
Ik heb liever een anologe tijdschakelaar.
Tegenwoordig word er vaak gebruikt gemaakt van slimme stekkers. Dit is wat anders dan een digitale tijdschakelaar waar je geen wijs uit word.
Iets makkelijker instellen dan een slimme stekker bestaat niet denk ik.

Hoe makkelijk wil je het hebben 🤷‍♂️
IMG_2062.png
 
Dus bij een slimme stekker heb je een app op je telefoon? Dat is fijn. Ik kende het verschil ook niet.
 
Iets makkelijker instellen dan een slimme stekker bestaat niet denk ik.
Voor mij is een app installeren soms al lastig laat staan het instellen via de app. Ik hou het eerst anders wel bij een analoge en als ik een wilde bui heb probeer ik wel een slimme stekker;)
 
Dus bij een slimme stekker heb je een app op je telefoon? Dat is fijn. Ik kende het verschil ook niet.
Dat klopt.
En wat dan ook heel handig is is dat je het apparaat wat aangesloten is op de smart stekker kan uitschakelen op je telefoon.
is sommige gevallen erg handig zodat je niet onder in het meubel een stekker eruit moet trekken.
 
zonder proberen kom je nergens ☺️
Ik heb de app voor de led van de zeewaterbak van AI en daar heeft Laurensz me al mee geholpen want anders zaten de vissen nog in het donker;)
Met de lumines controller doe ik ook niks met de app en heb deze handmatig ingesteld.
 
Ik heb de app voor de led van de zeewaterbak van AI en daar heeft Laurensz me al mee geholpen want anders zaten de vissen nog in het donker;)
Met de lumines controller doe ik ook niks met de app en heb deze handmatig ingesteld.
Die apps zijn wel wat uitgebreider. De app van een slimme stekker heeft eigenlijk maar 1 instelling.
Dat gaat jou zeker lukken 👌🏼
 
Mijn huidige tijdschakelaar maakt best wat lawaai ( geen digitale).
Je hoort bijna constant een soort geratel.
Dat is denk ik gewoon het motortje ofzo, maar het maakt best wat geluid.
Weet het exacte merk niet meer, maar het was geen hele dure in elk geval.

Zijn er ook stillere tijdschakelaars?
Of is het gewoon geluk hebben?
Ik wil geen digitale, liefst een gewone simpele.
Wanneer je een stille schakelaar wil dan wil je er een zonder bewegende delen en dat zijn... digitale. Ik heb er bijvoorbeeld achter onze keukenboiler die exact is. Gewoon gekocht bij de Gamma.
 
Wanneer je een stille schakelaar wil dan wil je er een zonder bewegende delen en dat zijn... digitale. Ik heb er bijvoorbeeld achter onze keukenboiler die exact is. Gewoon gekocht bij de Gamma.
Ik zag een keer een digitale klok om de middel van een man met allemaal draadjes en opeens was het een hele harde knal dus ik weet niet of je die altijd stil kan noemen:DD;)
 

Terug
Bovenaan