Stille luchtpomp?


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
Wat is een relatief stille luchtpomp. Hoeft geen grote capaciteit te hebben. Er komt maar 1 bruissteentje op. Ik heb nu een nieuwe Eheim Air 200. Die wordt op het internet vaak bijna geruisloos genoemd. Nou die van mij niet. Wat een herrie schopper. En dan bedoel ik ook werkelijk het pompje en geen resonantie of mee tril geluiden. De losse pomp gewoon in mijn hand zelf nog. Dat is echt niet te doen in de huiskamer. Misschien heb ik wel net een maandag morgen pompje maar ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat dit het beste is wat je kan kopen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere stille luchtpompjes?
 
Wat is een relatief stille luchtpomp. Hoeft geen grote capaciteit te hebben. Er komt maar 1 bruissteentje op. Ik heb nu een nieuwe Eheim Air 200. Die wordt op het internet vaak bijna geruisloos genoemd. Nou die van mij niet. Wat een herrie schopper. En dan bedoel ik ook werkelijk het pompje en geen resonantie of mee tril geluiden. De losse pomp gewoon in mijn hand zelf nog. Dat is echt niet te doen in de huiskamer. Misschien heb ik wel net een maandag morgen pompje maar ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat dit het beste is wat je kan kopen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere stille luchtpompjes?
Ik heb die eheim 200 ook en ik vind 'm zelf ook bijzonder gehorig.
Heb daarnaast ook een aquanova NA-200 en die hoor ik nagenoeg niet.
 
Op termijn zou ik kunnen begrijpen maar ik heb het echt over een gloednieuwe Eheim Air 200. Is echt niet te doen in een huiskamer. Geheel ingepakt in dat speciale zwarte geluid isolerend noppenschuim van 5 cm dik niet eens. Of in een kast komt hij er ook luid bovenuit
 
Zover ik me herinner wil je garnalen gaan houden maar waarom dan dat luchtpompje? Ik heb al veel garnalen gehouden maar nooit een luchtpompje gebruikt.
 
klopt, het wordt een garnalenbak. Ik dacht er juist goed aan te doen ivm een betere zuurstof uitwisseling en een evt kaamlaag te voorkomen. En mogelijk meer zuurstof in het water?
 
Voor een kaamlaag is het symptoom bestrijding.
Voor zuurstof zou je aan je reguliere filter voldoende moeten hebben.
Een luchtpompje achter de hand hebben voor noodgevallen is altijd goed natuurlijk, maar om hem constant te laten draaien lijkt me niet nodig.
 
luchtpomp heb ik totaal niet, gebruik ik ook niet. indd zorgen voor genoeg circulatie en oppervl. beweging.
 

Terug
Bovenaan