Stil luchtpompje


Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Berichten
4,338
Locatie
Wateringen
Website
www.tspt.nl
Wie kan mij een goede, maar vooral stille luchtpomp, aanbevelen? Merk-model
Het is maar voor een 60 literbakje dus veel capaciteit is niet nodig. Als het kan met meerdere aansluitingen.

bvd, Cor
 
Ik heb goede ervaring met de Eheim 100. Deze hoorde ik niet in de huiskamer toen deze was aangesloten op de voederautomaat voor afwezigheid tijdens de vakantie. De JBL daarentegen bij de Artemia set is een ware brombeer.
 
Ik heb de eheim 200 op de 60cm staan. Deze gekozen omdat hij dus meerdere uitgangen had. Deze is erg stil, staat op 30cm van mijn kussen op bed en de pomp hoor ik niet (staat wel op filterschuim). Het bubbelen hoor je natuurlijk wel.
 
Misschien zal het ook afhangen van welke prijs het pompje is want ja ik had destijds voor de artemia wel de goedkoopste en ook de pomp van Eheim ging na enige tijd flink brommen en resoneren.
 
Ze zijn allemaal stil. Als je er maar 50 meter slang bij koopt.

Kun je deze in de schuur of op zolder zetten.:sorry:
 
Ik heb goede ervaring met de Eheim 100. Deze hoorde ik niet in de huiskamer toen deze was aangesloten op de voederautomaat voor afwezigheid tijdens de vakantie. De JBL daarentegen bij de Artemia set is een ware brombeer.
Zelf heb ik een Eheim 100 en een JBL Pro Silent 50. De laatste heeft, hoewel veel kleiner, gek genoeg een betere luchtverplaatsing maar is minder stil als de Eheim.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze maken allemaal wel wat geluid, maar voor mij is de stilste (ook in gebruik voor een aantal kleine bakkies) de Eheim 3702.. 2 uitgangen, afzonderlijk te regelen.
 
Vanaf heden willen we het woord luchtpompje dus niet meer horen of lezen:D:D

Wie weet wat Cor straks nog gaan aanschaffen zeg:deal:
 
Ik heb totaal 4 verschillende luchtpompjes getest en vind de Sera erg stil. ICM de Superfisch schuimbakje is hij nog beter. De overige 3 heb ik meteen bij de LFS teruggebracht.
Ik gebruik hem overigens alleen maar om het osmosewater met Remineral+ te mengen/beluchten in een watertank.
 
Ik heb gelezen dat luchtpompen zonder membraan maar met piston een stuk stiller zijn (en veel meer lucht produceren?) kan dat kloppen?
Waar ik dat las hadden ze het bijvoorbeeld over HAILEA ACO LUCHTPOMP 208 MET PISTON. Iemand daar ervaringen mee? Ik krijg zelf een beetje de indruk dat het meer voor vijvers is, maar denk bij mezelf waarom zou je het niet voor een aquarium kunnen gebruiken?
 
Die zijn over het algemeen best een stuk stiller en slijten ook niet zo snel als die andere maar is idd meer voor stellingen of vijvers.
Die van je voorbeeld geeft 2100 liter lucht per uur en waar ga je dat voor nodig hebben in je aquarium bv? knijpen is niet goed want dan is de pomp wel zo naar z'n grootje.
 
ja precies. Dat was mijn gevoel er ook bij. maar stel je hebt een tiental kweekbakjes met allemaal een sponsfilter zou je via verloopstukjes zo'n pomp kunnen gebruiken voor alle 10?
 
Tussen de Hailea en de Nitto zit nogal een prijsverschil.

het jammere is dat "vergelijken" er niet bij is.
ook video's vinden om te vergelijken is onmogelijk.
 
Ik was vandaag bij een zaak en die hebben echt een berg van dat spul,kon zonder probleem 3-4 pompen werkend zien en dus vergelijken toevallig.
De Nitto verkopen ze daar niet meer omdat er nu een nog beter merk op de markt is alleen ver boven mijn budget! ;)
Zit te denken om een pomp van Aquaking te kopen na deze belevenis.
 

Terug
Bovenaan