Stevige stellingen


2fXMNfvKxrh_CsDz1vSsjKXX_rr9Qw01.jpeg

Hier waren ze nog nieuw. Ze glommen toen nog.
was in in 2007 , was in het vorig huis,met 6 kamers, 2 voor mij.
 
Dus dan hoef ik me de eerste 10 geen zorgen te maken :D Wat voor materiaal heb je gebruikt?
 
Ik heb deze stellingen ook in de garage staan. Voor kleine aquaria kan je ze best gebruiken maar voor meterbakken of groter zou ik liever voor sterkere stellingen kiezen. Ik vertrouw ze namelijk dan ook niet voor de eerste tien dagen....

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ik denk inderdaad dat ik voor de kleine bakken voor de Gamma stelling ga en voor de grote bakken ga ik toch met Jos mee. Ik begrijp je punt heel goed Bertus maar ik heb de kennis en expertise niet in huis om mijn eigen constructie te beoordelen. Dus ik moet van de fabrikant/leverancier uitgaan.
Daarom komen de grote bakken hierop http://www.manutan.nl/nl/mnl/breedvakst ... t-02271075

Tot 400kg per plank en 1200 kilo per stelling. Daar moet je aardig je best voor doen daarover heen te komen.
 
Jos Hut zei:
Ik heb deze stellingen ook in de garage staan. Voor kleine aquaria kan je ze best gebruiken maar voor meterbakken of groter zou ik liever voor sterkere stellingen kiezen. Ik vertrouw ze namelijk dan ook niet voor de eerste tien dagen....

Hobbygroet,
Jos Hut

Vanaf 2007 naar 2015. hoeveel dagen,Jos?

Met de 1 m. bakken erop??
Jij heb ze zelf ook in de garage????
Dan weet jij ook wel hoe sterk ze zijn, NIET voor 10 dagen.

Maar ,is goed, Ieder zijn keuze, als hij 3 x zoveel neer wilt tellen.
 
Het gaat niet om 3x zoveel neer willen tellen Bertus. Het gaat om 's avonds in mijn bed te kunnen stappen zonder nog te hoeven kijken of mijn stelling niet op instorten staat. Jij bent een bouwer, ik niet, jij kunt beoordelen of wat je in elkaar gezet hebt blijft staan met de belasting die je erop zet (hoop ik),ik niet. Ik zou in dat geval maar ongeveer moeten doen wat jij me uitlegt en dan hopen dat ik dat goed gedaan heb. Dan doe ik dus geen oog dicht en geef ik inderdaad dan maar 3x zoveel uit. Al had ik natuurlijk liever niet gedaan.
 
De stellingen die ik in de garage heb , hebben nog steeds de legborden van vezelplaat. Die zijn 8 mm dik. De stellingen zijn volgens mij 90 cm breed. Ik heb er alleen lichte materialen op liggen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ja, dat is het probleem een beetje als je ergens geen verstand van hebt, dan blijf je wikken en wegen. Dus ik kies dan voor de meest veilige en logische oplossing waar ik vertrouwen in heb dat het goed gaat. Al is dat dus duurder.
 
Die heb ik er gelijk uit gehaald, en stukken underlayment erin.
Daar van restant ook een extra plaat op geschroefd.


1 cm spaanplaat is leuk .ja ,voor lichte spullen.
 
Ik ga hetzelfde doen voor de kleine bakjes dus. Maar ik zag net een mooi deal op marktplaats inclusief stelling, met dank aan Aad. Zo te zien heb ik dan bakken teveel dus als iemand interesse heeft, geef maar een brul.
 
Ik verwacht dat als je contact opneemt met een bedrijf in tweedehands stellingen , bv Begra of een ander bedrijf , dat op Marktplaats adverteert dat ze je goed en voordelig kunnen helpen. Nieuwe stellingen zijn namelijk stukken duurder dan gebruikte.
Ik zou geen stelling kopen met legborden van metaal of vezelplaat omdat je met water werkt.
De liggers van mijn stelling hebben een goot waarin ik platen van betonplex heb gelegd. Deze platen van 18 mm dik heb ik op maat laten zagen bij een houthandel. Voordeel: ze zijn watervast en zeer sterk.
De liggers van de stelling zijn in verschillende afmetingen beschikbaar. Ik heb ze van 130 en van 150 cm lang.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
En zijn die 90 cm stevig, of donderen ze bij jou in elkaar.

Begrijp niet, dat de stelling van Gamma af gekraakt wordt, terwijl ze staan als een huis.Jos?
 
Hij kraakt ze niet af, hij zegt alleen dat hij de grote bakken er niet op wil zetten.
 
Met die betonplex kom ik ook een eind, Jos. Ik begin gewoon eerst met de kleine bakjes. Voor de grote zal ik gewoon eens rustig rondbellen en offertes aanvragen. Dit is geen hobby om haast bij te hebben. Je kunt toch niet alles in een keer inrichten.
 
Meneer Dennis en iedereen die een stevige stelling nodig heeft, u wordt op uw wenken bediend.
Nu bij Makro in de aanbieding. Biloxi Stelling (180x160x61) 350 kg per plank. � 60,49 incl BTW

Dit is precies dezelfde die ik uit Duitslang heb (� 89,-- grrrr) waar ik mn meterbak op heb staan.

Groet,
Aad
 
AadMec zei:
Meneer Dennis en iedereen die een stevige stelling nodig heeft, u wordt op uw wenken bediend.
Nu bij Makro in de aanbieding. Biloxi Stelling (180x160x61) 350 kg per plank. � 60,49 incl BTW

Dit is precies dezelfde die ik uit Duitslang heb (� 89,-- grrrr) waar ik mn meterbak op heb staan.

Groet,
Aad

Meneer nog even wachten voor mij meneer Aad, ik ben nog net geen 30 ;) Maar das een knap stellinkje
 
Ja, dat is echt geen geld, van de vrachtwagen gevallen zeker :D. Ben meteen aan het kijken of ik die niet kan bestellen.
 
Ja, dat is hem zo te zien.

Ja, is Belgi� maar nog steeds dezelfde volgens mij.
 
Een stalen (GEEN ijzer dat is een belediging) stelling is al gauw vrij sterk hoor.

Bij twijfel verstevigen is ook altijd een optie.
 

Terug
Bovenaan