Stenen te groot?

  • Onderwerp starter Melle001
  • Startdatum

M

Melle001

Guest
Ik ga een aquarium van 45 * 27 ombouwen tot scape. De rechtse foto. Maar ik vind jij stenen eigenlijk te groot voor mij gevoel. (Ze waren gekocht voor een aquarium 60 " 30)

Hoe kun je deze het beste verkleinen of kan ik beter op zoek naar kleinere stenen?

Het voorste randje van de doos moet er nog af. Ongeveer 5 cm. Daar waar de steen links begint.
 

Bijlagen

  • IMG20210505102826.jpg
    IMG20210505102826.jpg
    286.2 KB · Weergaven: 124
  • IMG20210504144311.jpg
    IMG20210504144311.jpg
    299.6 KB · Weergaven: 126
Mijn keuze zou uitgaan naar iets kleinere stenen . In mijn Malawi bak had ik gekozen voor gladde stenen ( maaskeien ). In de door jou gekozen stenen blijft nog al makkelijk vuil in achter.
 
houden zo. Enkel wat garnalen in de bak en je hebt een super indrukwekkende mini scape
 
Kan best hoor; als je van stevige scapes houdt. Als je 't kleiner wil - even veiligheidsbrilletje op en die stenen te lijf met hamer en beitel, is hele broze steen.
 
Kan best hoor; als je van stevige scapes houdt. Als je 't kleiner wil - even veiligheidsbrilletje op en die stenen te lijf met hamer en beitel, is hele broze steen.
Geeft dat niet hele scherpe randen?
 
houden zo. Enkel wat garnalen in de bak en je hebt een super indrukwekkende mini scape
Denk je? Ik vind de opening nu wel erg in het midden zitten voor mijn gevoel. Maar met deze stenen lukt het niet om die meer naar rechts te krijgen.
Ander idee was om de van links hoog naar rechts laag te bouwen zonder doorgang. Maar ik kan de juiste posities van de stenen daar nog niet voor vinden.
 
er zullen Rasbora brigitta en blue dream garnalen. Deze wonen nu ook al in mijn kleine bakje.
Oja en nog 2 Japonica garnalen.
 
Denk je? Ik vind de opening nu wel erg in het midden zitten voor mijn gevoel. Maar met deze stenen lukt het niet om die meer naar rechts te krijgen.
Ander idee was om de van links hoog naar rechts laag te bouwen zonder doorgang. Maar ik kan de juiste posities van de stenen daar nog niet voor vinden.
met dit soort hardscape mag dit wel.(voor zover ik kan zien op de foto)
Door de aankleding met bvb mossen kan je de symmetrie er nog uit halen.

Vissen zou ik er echt niet insteken, daarvoor is dat bakje te klein.
Japonica garnalen al evenmin. Deze eten gewone garnalen op.
 
De rasbora briggita zaten al in het bakje toen ik die destijds heb overgenomen. Overzetten naar mijn grote aquarium is geen optie, omdat daar maanvissen in zwemmen. Dan worden ze leven voer. Ik zit nog te twijfelen om anders toch de scape in de 60*30 te maken, maar die bak is niet meer krasvrij en heeft zwarte kitnaden. Niet het mooiste voor een scape. En dan moet er andere verlichting aangeschaft worden. Daar zouden ze wel zonder problemen in kunnen zwemmen.

Nooit geweten dat Japonica garnalen andere garnalen opeten.
 
ik weet niet of je dees zal kunnen zien...
 
Die kan ik helaas niet zien, hij is afgeschermd
 
Vissen zou ik er echt niet insteken, daarvoor is dat bakje te klein.
Japonica garnalen al evenmin. Deze eten gewone garnalen op.
das gebrek aan proteïne/voer een goed gevoeden japonica doet niks kwaad
 

Terug
Bovenaan