stendkerdiscus, piwowarski, tony tan etc


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Vaak lees ik op divers site dat met een van de hierboven of andere kwekers discusvissen te koop heeft.


Nu mijn vraag hoe herken je of een discus vis van een bepaalde kweker is!!, Is dit een kwestie van "vertrouwen" of zijn ze ergens herkenbaar aan!

Om een voorbeeld te geven welke is van welke kweker!!



discuspw.jpg


discus TT.jpg
discusst.jpg
 
Zijn iig allemaal aziaten :) . Europa discuscenter (duitsland) kweekt zelf vanuit koppels die hun oorsprong hebben van Tony Tan.
 
Volgens mij wordt de naam 'stendker' discus wel lekker ge/misbruikt om geld mee te verdienen btw.
Het idee van de oorsprong is goed. Maar volgens mij heeft nu elke winkel 'stendker' discussen en 'stendker' voer te koop.
 
Heb zelf dan geen discusvissen, maar wat ik vaak heb gemerkt is dat Stendker discusvissen langwerpiger zijn dan anderen. Tevens hebben de Aziatische kwekers meer fancy namen voor de kweekvarianten.
 
Om het even aan te geven

de bovenste foto is een piwoarski
foto klein is een Tony Tan
en de laatste foto is een stendker

Ik had eigenlijk gehoopt dat jullie mij konden vertellen wat typisch kenmerken zijn van de verschillende kwekers
 
Ik heb ze van Jason WU. Geen idee of hij nog kweek.
Ze wat hoger dan gemiddeld. Zie mijn scherm afbeelding.
 
Wie van jullie weet iets over de Cobalt discus, dit zou een Aziatische variant zijn!
 
Gaan we dit gewauwel nu ook al met visjes krijgen. Wedstrijdje verpissen in het aquarium ?
 
Gaan we dit gewauwel nu ook al met visjes krijgen. Wedstrijdje verpissen in het aquarium ?
Vroeger werden dit soort ongenuanceerde posts verwijderd.
 

Terug
Bovenaan