Stelling van 17-12-2016: Tuincentra mogen geen levende dieren verkopen

Discussie in 'Stelling' gestart door luc, 17 dec 2016.

View Users: View Users
  1. legoloco

legoloco

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Dit is weer een voorbeeld waar het fout kan gaan maar dan met de “schuld” bij beide partijen.

-Invallende medewerker moet de klant adviseren om op zijn collega met kennis te wachten.
    -Klant kan zich vooraf beter inlezen/orienteren wat hij wil en wat er evt kan en beslist niet kan.

De kennis ontbreekt in dit geval bij beide....maar de medewerker zonder kennis moet iig in geen geval vragen gaan beantwoorden waar hij het anrwoord niet op weet.

Wij hadden dit anderom ook, als ik bij de andere dieren moest helpen bij bijv een pauze vd desbetreffende collega dan adviseerde ik de klant met wat ik wist en bij de ontbrekende antwoorden mocht de klant evt wachten op mijn collega.

2. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Dit is dus wat er hier gebeurt. 1 persoon heeft veel verstand van vissen en aquaria. De rest weet de basis wel, maar kunnen je niet helpen met de moeilijkere vragen. Wat doen ze dan? Ze zeggen dan: "Kom morgen terug, dan is de vissenexpert er weer".

De expert had voor haarzelf chocolade goeramie's besteld. Ze hoefde er maar 6, en heeft de rest daar gelaten. Toen ik een groepje ging kopen, werd ik als het ware geïnterviewd, voordat ik ze meekreeg. Ze vroeg wat mijn ph was, hoe ik die zo laag kreeg, en of ik het principe van de kh als buffer kende. Ik kreeg ze uiteindelijk mee, maar ze zei ook dat een andere klant de vissen niet meekreeg, dus dat vind ik dan best goed, voor een tuincentrum.
    Sinds een paar dagen hebben ze nu ook een mini Malawi en Tanganyika afdeling, dat zijn 3 aquaria die los van de andere aquaria draaien. Op de kaartjes staat ook netjes aangegeven dat deze vissen op den duur aquaria van minimaal 120-200cm nodig zullen hebben.
    Zo zie je maar dat er ook goede tuincentra zijn, en dat een verbod eigenlijk geen zin zou hebben, want er zijn dierenspeciaalzaken die minder weten dan de medewerkers van een tuincentrum...

3. legoloco

legoloco

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Top:thumbs:

4. Willem K

Willem K

Lid geworden:
    20 jan 2018
    Ik vond "De dierenwinkel" van Jiskefet ook wel erg goed.:oops:

5. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Denk dat het verloop er vaak te groot is.

6. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Ja brilliant was die.