Stelling van 17-12-2016: Tuincentra mogen geen levende dieren verkopen

Discussie in 'Stelling' gestart door luc, 17 dec 2016.

View Users: View Users
  1. luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Deze stelling komt van Ruben01,
    waarvoor onze dank :)

    Momenteel is het zo dat buiten de LFS(plaatselijke aquariumwinkel) ook allerlei tuincentra en aanverwanten levende dieren verkopen, dit kan gaan van konijnen, vogels ed. maar ook vissen en garnalen worden er gemakkelijk verkocht.
    Buiten een enkele die weet waar hij of zij mee bezig is en zijn of haar verantwoordelijkheid opneemt zijn het werknemers die er niet echt voor zijn opgeleid, waar bijna nooit iemand is met kennis van zaken moest je iets willen vragen. Kortom, ze zouden gelijktijdig aan dezelfde klant een goudvis en maanvis verkopen om in een 60cm bakje te steken.
    Zolang ze maar verkopen is het kassa kassa, dat de klant nadien zich in het zak gezet voelt speelt geen enkele rol meer.

    Daarom deze stelling:

    _________________________________________________________________________________________


    Tuincentra en aanverwanten zouden geen levende dieren mogen verkopen.

    _________________________________________________________________________________________


    Geef jullie mening, argumenten en ga in discussie.
    Toont respect voor anderen hun mening, en hebt er plezier in.

    Veel plezier,
    Luc
     
  2. Cédric Vleminckx

    Cédric Vleminckx

    Lid geworden:
    18 dec 2015
    Berichten:
    9.681
    Locatie:
    Tienen (Oplinter), België
    Daar ben ik het mee akkoord. Maar ik ben er wel enkel maar mee akkoord als het personeel of dergerlijke geen kennis van zaken heeft en geen kennis kan toebrengen.
    Voorbeeld: Intratuin.
    Ze verkopen maar, en als je er iets aan vraagt, ai ai ....

    Zo hebben ze ooit een nanobakje met 2 waterschildpadjes verkocht aan mijn ouders.......
     
  3. Ruben01

    Ruben01

    Lid geworden:
    22 aug 2016
    Berichten:
    5.142
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ik ben het natuurlijk eens met deze stelling


    Ik heb een gehoord dat iemand bij het tuincentrum 2 vrouwtjes konijnen had gekocht. hadden ze naar een maand baby konijntjes....

    Je ziet ook vaak dat er veel dode vissen liggen, en ze geven bij altijd de verkeerde informatie.
     
  4. BigSmoke

    BigSmoke Erelid

    Lid geworden:
    4 nov 2003
    Berichten:
    11.466
    Locatie:
    Reuver Limburg
    Het is natuurlijk zo dat elke detailhandel, klein of groot, winst wil maken. Dat doe je door een zo groot mogelijk assortiment tegen zo laag mogelijke prijzen aan te bieden aan de potentiele kopers.
    Dat daarbij de kennis en de kunde ontbreken, en vaak de tijd om de nodige adviezen te geven, is de schuld van deze tijd. Iedereen wil iets hebben, en wel NU direct en zonder te wachten, zonder er verder bij na te denken en graag voor een dubbeltje op de 1ste rang en service alsof je koning bent. Daarnaast zijn de uurlonen voor de medewerkers zeer bedroevend, zodat uiteindelijk alleen maar mensen die werkelijk geen andere baan kunnen vinden, of studerende zijn en een studiebijlage moeten verdienen over.....Onwetende mensen, die het ook meestal geen bal interesseert wat iemand wil kopen, als men maar koopt.
    De mensen met kennis en kunde zijn de 1 of 2 leidinggevenden die op de hele toko moeten passen.. en dus geen tijd hebben.
    Dat geldt ook voor de verkoop en adviezen voor planten....!! Ten hemel schreiend zo slecht, en probeer jij maar eens een bepaalde soort of variëteit te bestellen, dat lukt never nooit niet, je wordt meteen "begeleid" naar een ander WEL aanwezig product dat net zo goed past en bla bla bla....!!

    In die zin, heb ik de laatste 30 jaar veel echte kwekers detaillisten gewoon kapot zien gaan aan de ramsj, en zo is veel kennis en kunde voor altijd naar zijn mallemoer.
    Schuldig zijn we met zijn allen........Het mag niks kosten, en we moeten het gisteren al hebben en het moet zich richten naar onze wensen en nukken, ongeacht hoe!
     
  5. RichD1011

    RichD1011

    Lid geworden:
    3 dec 2015
    Berichten:
    5.390
    Locatie:
    Driebergen
    Ja..

    Als ik wil kan ik morgen zelf ook een eigen winkeltje beginnen met allerlei levende dieren. dan ben ik wel geen tuincentrum maar heb dan ook de ballen verstand van de meeste dieren.

    en het advies in sommige dier speciaalzaken is ook om te janken, vooral bij de grotere ketens.

    Ik ben het er dus mee oneens.
     
  6. Cédric Vleminckx

    Cédric Vleminckx

    Lid geworden:
    18 dec 2015
    Berichten:
    9.681
    Locatie:
    Tienen (Oplinter), België
    Er zijn natuurlijk ook anderen die er de ballen verstand van hebben. Maar op basis van de tuincentra, vindt ik de stelling geslaagd.
     
  7. TonHageraats

    TonHageraats Beheerder Beheer

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    9.327
    Locatie:
    Hoogkarspel
    Laten we oppassen om alles over één kam te scheren, een tuincentrum is misschien niet de aangewezen plaats voor vissen, maar alles valt en staat met de werknemer ter plaatse en de opdracht welke hij/zij van de baas mee krijgen.

    Ik ken een tuincentrum met een kleine aquariumvissen afdeling waar iemand werkt welke boven in de top 10 van kennis over vissen in dit forum kan worden beschouwd (overigens indd een forumlid)

    Ik kan mij ook voorstellen dat een medewerker in een LFS prima vakkundig is maar door de baas word geremd om diens kennis door te geven en verkoop de prioriteit moet zijn.

    Eveneens is een vakkundige LFS houder welke zeer veel verstand heeft van b.v. diervoerder ook vissen gaat verkopen zonder dat zijn/haar kunde hierin voldoende is.

    Dus vind ik de stelling wat algemeen en niets zeggend.
     
  8. Mondeo

    Mondeo

    Lid geworden:
    7 nov 2012
    Berichten:
    22.528
    Locatie:
    Hoogezand
    Deze stellig raakt kant noch wal als je het mij vraagt,ook een lfs zit er geregeld vierkant naast qua adviezen.
     
  9. benvo

    benvo

    Lid geworden:
    28 mei 2014
    Berichten:
    3.064
    Locatie:
    Hellendoorn
    Vandaag hadden we het daar toevallig nog over. Dit is, voor zover waar, natuurlijk niet de manier om klanten te behouden. De slagingskans, zeker bij beginners, is nu eenmaal groter wanneer mensen goed geïnformeerd de winkel verlaten. Wanneer men plezier aan de hobby beleeft ontstaat er de mogelijkheid van her-aankopen die er anders niet zou zijn. Dus een kortzichtige wijze van handeldrijven!
     
  10. Lecturer in Recent Runes

    Lecturer in Recent Runes

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Assen
    Ik denk dat je eerder eisen zou moeten gaan stellen aan de kennis van het personeel in winkels waar dieren worden verkocht. Ook bij reguliere dierenwinkels kom je mensen tegen die er de ballen verstand van hebben en alleen maar gericht zijn op verkopen. Vooral wanneer het gaat om aquaristiek is de kennis gewoon vaak erg beperkt en zelfs mensen die er verstand van hebben verschillen nog van inzicht over wat wel en niet kan. Helaas heb je, voor zover ik weet, op dit gebied geen opleidingen in Nederland. In Engeland heb je die wel, maar daar heb je ook veel meer gespecialiseerde aquariumzaken.
     
  11. Rikkert

    Rikkert

    Lid geworden:
    6 mei 2012
    Berichten:
    9.425
    Helemaal mee eens, Ton!
     
  12. Samzee

    Samzee

    Lid geworden:
    20 nov 2016
    Berichten:
    533
    Locatie:
    Nunspeet, gld
    Vind dat in het geval van de zoogdieren en vogel verkoop er sowieso een wacht termijn van 3 weken op moet zitten.
    Veel konijnen, cavia's, hamsters etc worden binnen de kortste keren weer via marktplaats gedumpt of erger. want het is zo veel werk of de dierenarts is te duur.
    Te veel dieren worden als impuls aankoop aangeschaft en dat zorgt er ook voor dat de vraag hoog is want mensen halen liever een lief diertje bij het lokale tuincentrum of dierenwinkel dan via marktplaats of via een asiel.
    Om aan die vraag te voldoen krijg je de welbekende dieren fabrieken met erbarmelijke omstandigheden want winst moet er gemaakt worden.

    Wat aquarium winkels betreft redelijk goede ervaringen.
    Filterstart kon maar 3 weken indraaien was veel beter vind ik een zeer goed advies om wat te noemen.
     
  13. MaestroCygni

    MaestroCygni

    Lid geworden:
    6 mei 2015
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    Appingedam, (Groningen)
    Ik ben het totaal niet mee eens. De GroenRijk in appingedam heeft een nette aquariumafdeling. 4 dagen in de week is er een visexpert aanwezig, die heel veel weet van vissen, en ook eerlijke adviezen geeft. De tuincentrum is beter dan bv. de petsplace hier, minder zieke vissen, totaal géén dode vissen (ik kom er elke week, soms zelfs 2 keer per week, en misschien heb ik één keer een dode vis gevonden) en een groter assortiment.
    Dus ik zou zeggen: Zolang het personeel kennis van zaken heeft, zou het mogelijk moeten zijn.
     
  14. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    En daar wringt het schoentje, je zal heus wel ergens een goede zaak tegen komen, maar deze zijn dun bezaait.
    Bij een LFS heb je ook kans dat de zaakvoerder enkel wil verkopen, maar de meesten snappen wel dat dit korte termijn denken/inkomsten nefast is voor hun zaak.
    Trouwens, schoenmaker blijf bij je leest, je gaat ook niet bij een bakker vlees kopen.

    Ik heb hierboven ook gelezen dat mensen enkel goedkoop willen kopen en deels klopt dit wel, bij dit soort van zaken kan je dan bv. een visje een halve euro goedkoper kopen, maar niet iedereen is hetzelfde ;) ik betaal bv. graag een euro of enkele euro's meer voor een vis als ik weet dat hij
    1) de tijd dat hij in de winkel is goed wordt gehouden.
    2)ik voldoende info krijg als ik er om vraag.
     
  15. Sanneke80

    Sanneke80

    Lid geworden:
    6 jan 2016
    Berichten:
    4.513
    Locatie:
    Den Bosch
    Bij ons tuincentrum, toevallig ook de groenrijk, werken ze samen met een dierenwinkel.
    Het ziet er allemaal keurig uit en personeel weet over het algemeen goed wat ze verkopen.
    Ook werken ze samen met een dierenarts die daar regelmatig spreekuur houdt voor inentingen e.d.
     
  16. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    2.967
    Locatie:
    Andijk
    mensen mensen toch nu het probleem van de eigen verantwoordelijkheid volledig leggen bij de winkel waar de spullen verkocht worden
    dat toch wel de omgekeerde wereld lijkt me.
    de verantwoordelijkheid ligt ten alle tijde bij de koper niet bij de verkoper en het niet aanwezig zijn van kennis bij de verkoper is geen rede om je verantwoordelijkheid te ontlopen.
    trouwens hier hebben we daar geen last van.
    de kennis van de medewerkers bij de lokale tuincentra is prima op orde en als ze het niet weten wordt het er een collega bij gehaald
    zover ze vissen verkopen kopen dan.

    groet
    jaap
     
  17. Apisto

    Apisto

    Lid geworden:
    30 dec 2015
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Belgie, Temse
    Ik vind dat wanneer je dieren verkoopt er ook voor moet kunnen zorgen, en de kennis hebt om de koper eventueel te informeren of het al dan niet past bij zijn wensen.
     
  18. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Een vreemde opmerking vind ik dit,
    het is op zijn minst een gedeelde verantwoordelijkheid.
    bij een ondeskundige koper die om raad vraagt, daar moet het antwoord juist bij zijn en niet enkel worden gegeven met eurotekens in de ogen.
    Als ik om een tv ga dan wil ik voldoende en correct geïnformeerd worden in die bepaalde winkel, als ik de raad krijg om eerst thuis maar eens op de PC te kijken heeft men mij daar voor het laatst gezien, service hoort nu eenmaal bij de verkoop.
    Trouwens, als ik thuis enkel via de pc om raad vraag krijg ik soms 10tallen verschillende antwoorden, begin daar maar eens het juiste uit te filteren.

    En ik weet niet hoe het bij jou zit Jaap, maar hier heeft bijna elk tuincenter jobstudenten die overal de kopers met raad en daad moeten bijstaan, dan is het niet verwonderlijk dat er veel mis loopt ivm raadgevingen.
     
  19. Mascha&Ivo

    Mascha&Ivo

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    23.399
    Locatie:
    Rotterdam
    De achtergrond van de stelling is een terechte: onkundig en onjuist advies zoveel als mogelijk uitbannen.
    Die gedachte echter projecteren op één categorie winkels waar vissen en toebehoren worden verkocht is krom, onjuist, te kort door de bocht, unfair - kortom: kwalijk.
     
  20. Esthersvisjes

    Esthersvisjes

    Lid geworden:
    14 aug 2016
    Berichten:
    589
    Bij ons tuincentrum is het de laatste jaren juist enorm verbeterd. Hoorde ook toen ik er rondliep dat er goed advies gegeven werd. Ook hiervoor geldt denk ik dat je dingen nooit kan veralgemeniseren. Iedere aquariumhandel en tuincentrum is anders.
     
  21. yov

    yov

    Lid geworden:
    28 apr 2004
    Berichten:
    3.000
    Locatie:
    Gent in belgie
    Een aloude stelling die in veel gevallen volledig ondersteund is! Maar! Scheer ze ook niet allemaal over 1 kam! Er zitten goeie zaken tussen zoals er ook slechte LFS-en zijn! Ik ben voorstander van verplichte opleidingen door werkgevers aan werknemers! Dit is in mijn branche zo dus ik zie niet in hoe dat bij zaken die dieren verkopen niet zo hoeft te zijn? Wil je vissen verkopen? Ok goed maar dan moet er ten allen tijde tijdens de openingsuren van de winkel een persoon aanwezig zijn die minstens een opleiding gevolgd heeft! En hier ook vervolgopleidingen voor krijgt! Wil je konijntjes verkopen? Goed maar zelfde regel over knaagdieren! Dit kan dan perfect 1 en de zelfde persoon zijn maar op die manier is de juiste kennis in huis en ontwikkel je onrechtstreeks ook een verantwoordelijkheidsgevoel bij die persoon! Als je als werknemer "verantwoordelijk bent" voor de visjes afdeling en hier ook de nodige kennis van mee gekregen hebt ga je je automatisch gaan schamen als er iets mis loopt!
     
  22. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Dus ervaringen hieromtrent worden weg "gelachen" en mogen niet kunnen want ze zijn unfair?
    Buiten een lFS, gewone dierenwinkel of plantencenter worden hier geen vissen verkocht.
    Nogmaals, als ik hier in onze buurt( een radius van bv. 30 km) zaken zoals een LFS of een plantencenter waar men vissen verkoopt bezoek is het verschil in correcte gegevens geven immens groot.
    Daarom zou ik zelfs durven opteren om hetgeen ik hierboven al een keer heb neergezet, schoenmaker blijft bij je leest, een LFS verkoopt vissen en aanverwanten, een tuincenter verkoopt tuin en huisplanten en aanverwanten.
     
  23. Rikkert

    Rikkert

    Lid geworden:
    6 mei 2012
    Berichten:
    9.425
    @luc , kan je toelichten wat je bedoelt met deze reactie op Mascha & Ivo?
    Het verband tussen de reactie en het bericht van Mascha & Ivo ontgaan mij hierin een beetje. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
     
  24. MaestroCygni

    MaestroCygni

    Lid geworden:
    6 mei 2015
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    Appingedam, (Groningen)
    Als de bakker lekkerder vlees heeft dan de slager, zie ik het probleem niet...
    Kortom: Zolang de tuincentrum beter is dan de andere winkels in de buurt, blijft de tuincentrum mijn vaste LFS.
     
  25. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Dat kan ik zeker.

    De post van Mascha en Ivo
    Die gedachte echter projecteren op één categorie winkels waar vissen en toebehoren worden verkocht is krom, onjuist, te kort door de bocht, unfair - kortom: kwalijk.

    Mijn antwoord hierop:
    Dus ervaringen hieromtrent worden weg "gelachen" en mogen niet kunnen want ze zijn unfair?

    Met het woord weggelachen bedoel ik dit als antwoord op kwalijk
    Ik had evengoed kwalijk kunnen neerzetten ipv weggelachen
    (mijn schuld, soms vergeet ik dat er enkele kilometers tussen ons leden zitten en dat er anders kan worden gelezen dan bedoeld is, ik neem aan dat dit andersom net zo is)

    Mijn ervaring met een plantencenter en LFS hier in de buurt lijkt anders te zijn dan bij andere leden, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen.
     
  26. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Maar als een bakker niet kan zeggen welk vlees het is en hoe je deze moet bereiden mag het er nog zo mooi uit zien, dan ben je er nog niet veel mee, en moet je als leek maar zien hoe en of je het moet bakken of koken.
    Met vissen kopen is het niet anders, als er redelijk wat vissen te verkrijgen zijn in een plantenceter(en soms is dit ook zo)maar je weet niet waar je het over hebt hoe je een klant moet antwoorden en je kletst er maar een hoop nonsens uit(want de klant weet nog minder)ben je gewoon verkeerd bezig, en dit is meestal zo met zaken waar men jobstudenten hebben werken.
     
  27. Seabait

    Seabait

    Lid geworden:
    11 dec 2011
    Berichten:
    41.137
    Locatie:
    Middelburg
    Zal vast niet de bedoeling zijn geweest van Ruben toen hij deze stelling aanbracht maar vind het sowieso weer een overdreven en negatieve reactie van jullie kant.
    Draag gewoon op een positieve manier bij of reageer niet want zo'n reactie en alle reacties daar weer op verpesten mijn inziens heel het leesplezier in topics.
     
  28. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    2.967
    Locatie:
    Andijk
    dus je laat je keuze afhangen van wat de verkoper je aanraad begrijp ik hier uit
    ik steek anders in elkaar als ik wat nieuws nodig heb dan ga ik eerst toch zelf wel bedenken wat en hoe
    je haalt een tv als voorbeeld aan let wel dat het voor een verkoper bijna ondoenlijk is om van ieder toestel de specs even op te noemen
    geld natuurlijk ook voor de andere winkel medewerkers
    toch zie je vaak dat ondanks de goede raad er toch artikelen mee gaan waarvan je zelf denkt tjonge doet zon verkoper nog zijn best om je het toestel af te raden
    en nog ga je er mee weg (denk maar eens aan de te grote tv die in menig huis kamer staan)

    En ik weet niet hoe het bij jou zit Jaap, maar hier heeft bijna elk tuincenter jobstudenten die overal de kopers met raad en daad moeten bijstaan, dan is het niet verwonderlijk dat er veel mis loopt ivm raadgevingen.[/QUOTE]
    hier is dat gelukkig niet zo wat dat betreft natuurlijk lopen hier ook jonge mensen rond in de tuincentra maar juist op de afdeling vissen prima personeel staat en weten ze het niet zeggen ze dat ook

    groet
    jaap
     
  29. MarlonnekeW

    MarlonnekeW

    Lid geworden:
    27 aug 2014
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Ik moet zeggen dat ik het veel erger vind, hoe slecht het advies bij de meeste LFS's is. Ik ken er b.v. eentje (geen dierenwinkel, maar echt een aquariumspeciaalzaak) waar ze zonder blikken of blozen een Gibbiceps aanraden voor een 80cm aquarium en vissen verkopen, die er prachtig uitzien als ze 10cm groot zijn, maar wel meer dan een meter groot worden (en dan hebben ze er een stuk of 10 in een bakje zitten, terwijl ze moeten weten dat ze nooit genoeg mensen kunnen vinden die een bak hebben die groot genoeg voor deze vissen is).

    Iemand die voor het eerst een aquarium aanschaft en extra de moeite neemt om naar een speciaalzaak te gaan, omdat ze verwachten daar goed advies te krijgen, kun je toch niet onverantwoordelijk noemen? Zo iemand zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat hij/zij goed advies krijgt. Zeker als je net begint vind ik het helemaal niet gek dat je meer vertrouwen hebt in een verkoper van een speciaalzaak dan in de informatie zie je zelf op het internet hebt gevonden...
     
  30. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Dan kan men beter hier een stelling neerzetten dan in andere topics negatieve reacties neer te zetten, niet?
    Als mensen geen uitlaatklep hebben dan pas is en komt er overal negativiteit.
    Niemand moet hier op deze stelling reageren maar men mag en kan dit wel, wil men het niet lezen? oke, laat dit subforum dan links liggen en lees iets anders.

    @flipper34, natuurlijk verwacht ik niet dat een tv-verkoper alles weet, wat ik wel verwacht is dat hij luistert naar wat ik vraag en de basisvragen kan beantwoorden.
    Als hij deze "gemakkelijke" basis vragen ook niet kan beantwoorden, tja, dan heb ik inderdaad in die winkel niets te zoeken.
    Geeft hij echter bv. de raad dat een bepaalde grootte van tv niets voor mij is omdat ik bv. tekort erbij zal zitten dan pas heb ik iets aan die verkoper. wil hij mij echter het grootste toestel verkopen terwijl ik juist heb gezegd dat ik er maar 2 meter eraf zit, is het een geldwolf of kent hij zijn vak niet, en spijtig genoeg is dit in veel zaken zo waarbij men alles verkoopt wat er te verkopen valt.
     
  31. Seabait

    Seabait

    Lid geworden:
    11 dec 2011
    Berichten:
    41.137
    Locatie:
    Middelburg
    Luc,was een reactie naar Mascha&Ivo toe.
     
  32. TS
    TS
    luc

    luc Erelid

    Lid geworden:
    20 jan 2006
    Berichten:
    45.775
    Locatie:
    Mol ( Vlaanderen )
    Mijn excuses dan, ook ik kan al eens de bal behoorlijk misslaan zo te zien.
     
  33. babysnake

    babysnake

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    11.594
    Locatie:
    Lier Belgie
    Niet helemaal mee eens Luc, handel is nu eenmaal handel. Ik gebruik altijd de vergelijking: Als je morgen een auto gaat kopen voor woon werkverkeer en je zegt tegen de verkoper ik heb een budget van 40000€ ter beschikking dan zal de verkoper automatisch een wagen rond dit bedrag proberen te verkopen, goed wetende dat die wagen van 10000€ veel beter geschikt is voor de gestelde doeleinden. Als je een tv gaat kopen zal de grootste drijfveer van de verkoper eveneens zijn winstmarge zijn, ga maar eens in een rusthuis kijken hoeveel veel te grote tv's er staan. Wie is dan de schuldige van deze verkeerde aankoop.
    Eender wat je gaat kopen: het was nooit zo makkelijk om jezelf op voorhand te informeren, doe dat dan ook. Ga je naar een puber van 16 jaar luisteren (die zakgeld nodig heeft) als je dieren wil aanschaffen (eender welk dier) zonder jezelf goed te informeren, dan ga je volgens mij stevig in de fout. Nog erger dan bij de aankoop van een verkeerde tv. Ieder van ons zal de fout wel eens gemaakt hebben, sommigen leren er uit anderen niet.
    Helemaal mee eens, ik zie ook niet in waarom dit geen positieve bijdrage aan het topic kan zijn. Een LFS die fout advies geeft is geen haar beter dan een tuincentrum dat fout advies geeft. er is echter maar 1 manier om fout advies uit te sluiten en dat is wel geïnformeerd naar de winkel te gaan. Een verbod aan bepaalde handelsgroepen zal het probleem niet kleiner maken
     
  34. Mascha&Ivo

    Mascha&Ivo

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    23.399
    Locatie:
    Rotterdam
    edit: Babysnake was ons voor en vat de koe bij de hoorns
     
  35. flipper34

    flipper34

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    2.967
    Locatie:
    Andijk
    hé hé eindelijk zijn we waar we zijn moeten goed verwoord Babysnake:thumbs: