Starten met co2


Net een verdeler gevonden van co2 flessen. De kleinste was 7kg en moet een waarborg betaald worden van 65€+15€vulling=80€eerste keer. Bij inlevering 65€terug. Dus dat is een goede prijs vind ik 15€voor 7kg. Is ook nog maar 2km van mijn deur :thumbs:.
 
Voor 7 kilo is dat niet duur inderdaad. Je moet er wel de ruimte voor hebben natuurlijk:)
 
Nog een vraagje ivm wegwerp fles 500gr. Kan je de manometer er afdraaien voor fles leeg is en deze niet leegloopt of moet je wachten tot fles leeg is? Anders kan ik wat nog in 500gr fles zit bijhouden voor als die grote leeg is en gewisseld of gevuld moet worden.
 
Nog een vraagje ivm wegwerp fles 500gr. Kan je de manometer er afdraaien voor fles leeg is en deze niet leegloopt of moet je wachten tot fles leeg is? Anders kan ik wat nog in 500gr fles zit bijhouden voor als die grote leeg is en gewisseld of gevuld moet worden.
Nee hoor. Je kan de drukmeter er gewoon vanaf draaien. De fles word hierdoor automatisch afgesloten.
 
Dank u cornelius,dat is een antwoord op mijn vraag :thumbs:
 
Ik heb de indruk dat mijn co2 niet over hele bak verdeeld word. Nu ga ik maandag mijn spray bar aan achterzijde van bak plaatsen en verlengen over de hele achterwand(nu staat die links tegen zijruit ). En dit tussen de uitstroom darm plaatsen,iemand hier ervaring mee en eventueel een tip. Alvast bedankt voor de hulp
20170304_125642.jpg
 
Ik heb wel een ander merk, maar principe is hetzelfde. Werkt heel goed.

Het duurd even voordat het keramiek goed nat is, dus in het begin zal het even niet optimaal werken.
 
Ok. Staat in de week tot maandag voormiddag
 
Ik heb dat ding van JBL en werkt prima! Af en toe nog een paar heel kleine belletjes maar vrijwel alles lost op voor het de bak in stroomt, ideaal!
 
Fijn om te horen,is dat evident met een spray bar van ongeveer een meter? Of zo proberen met spray bar van 30cm ongeveer van links naar rechts zoals nu is. De eene zegt van zijruit naar zijruit,de andere zegt van achterkant tot voorruit.
 
20170306_104606.jpg
De pro fora direct en fles 7kg geïnstalleerd. Past net in kast :thumbs:
 
Is de hoeveelheid co2 hetzelfde als met de taifun? Of meer of minder? Of met welke bellen begin ik ermee. Co gaat om 12.00h van start
 
Je hebt toch een bak van 240liter? Ik geef hier op de 190 liter al rond de 150 bellen maar geen bak is gelijk. Ik zou anders eens kijken waar je met 60 bellen gaat stranden. Het gebruik van een co2 continutest kan dan erg handig zijn.
 
Je hebt toch een bak van 240liter? Ik geef hier op de 190 liter al rond de 150 bellen maar geen bak is gelijk. Ik zou anders eens kijken waar je met 60 bellen gaat stranden. Het gebruik van een co2 continutest kan dan erg handig zijn.

Ik weet niet wat John allemaal doet met die CO2. Maar ik gebruik maar 60 bellen op 300 liter.
Met een inline atomizer.
 
Ik heb uit de kraan een kh van 7 en een ph van 8. Dat verlaag ik naar een ph van 6.7 ongeveer. In de 80cm bak doe ik dat dus ook met 75 bellen en in de meterbak met 150 bellen.
Ik gebruik de flipper van Dennerle.
 
Ik heb uit de kraan een kh van 7 en een ph van 8. Dat verlaag ik naar een ph van 6.7 ongeveer. In de 80cm bak doe ik dat dus ook met 75 bellen en in de meterbak met 150 bellen.
Ik gebruik de flipper van Dennerle.
In mijn 50 liter stuur ik de pH naar 6.8 en heb daarvoor 55 bellen voor nodig, komt op 28.5 ppm CO2. Ik gebruik hiervoor een glazen diffuser
 
In mijn 50 liter stuur ik de pH naar 6.8 en heb daarvoor 55 bellen voor nodig, komt op 28.5 ppm CO2. Ik gebruik hiervoor een glazen diffuser


Ja dus ook net als mij vrij veel zeg maar ivm Marcel. Ik zit ook rond de 25mg minimaal,.
 
Ik heb uit de kraan een kh van 7 en een ph van 8. Dat verlaag ik naar een ph van 6.7 ongeveer. In de 80cm bak doe ik dat dus ook met 75 bellen en in de meterbak met 150 bellen.
Ik gebruik de flipper van Dennerle.

Dat is 40!!!!!! ppm.

Ik blijf het zeggen. CO2 dient niet om een pH te verlagen. Dat doe je met de KH.
Ga je ook veel minder nodig hebben.
 
6.8 geeft mn pen aan Marcel dus dat valt weer iets mee dan. Bolletje is mooi lichtgroen zeg maar;).
 
Gisteren en vanmiddag probleem met magneetventiel,hij springt op/aan maar loopt niet. Fijn regel ventiel helemaal los geschroefd,komt een beetje gas uit en terug erin geschroefd en begon ineens te lopen. Dacht gisteren dat er misschien iets vast zat,maar vandaag ging het ook niet vanzelf. Is allemaal nog maar een paar weken oud. En werkdruk is 1.2 bar.
 
Gisteren en vanmiddag probleem met magneetventiel,hij springt op/aan maar loopt niet. Fijn regel ventiel helemaal los geschroefd,komt een beetje gas uit en terug erin geschroefd en begon ineens te lopen. Dacht gisteren dat er misschien iets vast zat,maar vandaag ging het ook niet vanzelf. Is allemaal nog maar een paar weken oud. En werkdruk is 1.2 bar.

1,2 bar is erg krap voor een atomizer. De mijne begint pas bij 2 bar te lopen. Echter als ik 60 bpm wil toevoegen dan moet hij op 2,5 bar staan.
 
Ze schrijven toch 1-1.5 bar voor. DuS moet het normaal gaan. Zal werkdruk eens verhogen en kijken of magneetventiel openspringd morgen middag. Ben eens benieuwd
 
Mijn spray bar loopt van links naar rechts. Spray bar lichtjes naar beneden gericht,is dit goed of .....Anders opstellen.
 
Met de pro flora direct heb ik veel meer bellen nodig dan met de taifun P terwijl pro flora direct 20% zuiniger zou moeten zijn.
 
Je moet eens kijken of je goede circulatie hebt daarmee. Dat is van belang en dan kun je tevreden zijn. Ik heb hem langs de zijruit maar meer om minder buis nodig te hebben.
 
Heb vorige week zelf een spray bar gemaakt van kabel buis. Is nu van achterkant naar voor juist onder wateroppervlakte. Over bijna de hele lengte.Heb heel miniem oppervlakte beweging,bijna niets. Kan je weinig aan regelen nog denk ik.
 
Oppervlaktebeweging heb ik eigenlijk ook niet maar met voldoende planten is dat niet zo erg. Circulatie van het water is wel belangrijk.
 

Terug
Bovenaan