Starten met CO2


Belletjes blijven te groot, er blijft zich altijd een bel vormen in de spraybar die af en toe eruit schiet... Toch maar een reactor aanschaffen? Zal de stroming dan aanzienlijk minder worden of valt dit mee?

Is de Sera Flore CO2 een goede? Ik zie dat mensen deze op de inlaat aanbrengen.
Of toch eerst proberen de huidige JBL atomizer boven de inlaat van de filter te zetten, maar volgens mij kan dat ding niet op de kop geplaatst worden i.v.m. richting en bellenteller? Lastig want zo kan ik wel slangen kapot blijven knippen, is ook niet goedkoop..
 
Of de Intense Bazooka rechtsonder plaatsen? Krijg ik tenminste wel fijne belletjes.. Dit heeft geen zin..
 
Leuk!




Even over de CO2, het wordt waarschijnlijk de complete set met 2kg fles op devisvoerwinkel.
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/a...s/aanbieding-complete-co2-set-profi-2000-gram

Deze is al besteld:
Bekijk bijlage 246411

Maar gebruiken jullie ook een koolstofdioxide melder of iets? Zie wel veel koolmonoxide melders maar dioxide heb ik nog niet kunnen vinden.. Lijkt me toch wel nodig als je dat ding in de woonkamer hebt staan of niet?

Leuk!




Even over de CO2, het wordt waarschijnlijk de complete set met 2kg fles op devisvoerwinkel.
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/a...s/aanbieding-complete-co2-set-profi-2000-gram

Deze is al besteld:
Bekijk bijlage 246411

Maar gebruiken jullie ook een koolstofdioxide melder of iets? Zie wel veel koolmonoxide melders maar dioxide heb ik nog niet kunnen vinden.. Lijkt me toch wel nodig als je dat ding in de woonkamer hebt staan of niet?

Bij een onvolledige verbranding van fossiele brandstoffen zal er een deel koolstofmonoxide gevormd worden.
Als je kijkt naar de chemische structuur van deze gassen lijkt er niet zo veel verschil te zijn tussen beiden. Koolstofdioxide verbindt twee zuurstofatomen op zijn koolstof, koolmonoxide verbindt er slechts één. Echter, er is wel een groot verschil tussen de toxiciteit van beide gassen.

Van CO (koolmonoxide) is geweten dat het heel sterk bindt met hemoglobine in het lichaam, een eiwit dat normaal gezien zuurstof bindt en die laatste transporteert doorheen het lichaam. Heel lage concentraties van koolmonoxide zijn al voldoende om dodelijk te zijn voor de mens.

CO2 (Koolstofdioxide), dat sowieso al voorkomt in onze atmosfeer in lage concentraties (en dat we dus ook inademen), is heel wat minder toxisch. Slechts bij uitgesproken hoge concentraties zal er verstikking optreden.
 
Als je geen bellen wilt kun je ook een reactor proberen. Naar mijn weten zal je doorstroom nauwelijks veranderen.

En de fles laten vullen kan in sittard bij de koolzuur centrale.
 
Bedankt voor de info @Hans Maks en jouw bericht @RednasNL , maar dit topic is al bijna een jaar oud en niet meer van toepassing. Ik heb al een hele tijd een reactor en ik laat de fles altijd vullen bij VanDooren in Heerlen.
 

Terug
Bovenaan