zee aquarium van jan fokke


Dit is 2de die ik zie eerste keer lukte het platspuiten niet toen hele steen er uit gehaald
Nu wel poging gedaan om hem plat te spuiten
 
Ik gebruik er azijn essence van 80% voor en dat werkt best goed. Verder heb ik in beide bakken een vijlvis die ze ook erg lekker vindt.
 
Vijlvis wordt te groot voor mijn bak, kijk het eerst zo of ik het weg krijg.

20180624_133029.jpg
20180624_133041.jpg
20180624_133054.jpg
 
Klopt helemaal Jan en als je er nu maar enkele zie dan werkt platspuiten heel goed. :thumbs:

Je steen en bodem zien er nu mooi schoon uit, gaat lekker zo.
 
Ik gebruik er azijn essence van 80% voor en dat werkt best goed. Verder heb ik in beide bakken een vijlvis die ze ook erg lekker vindt.

Zover ik weet moet je hiermee oppassen ivm zuur en de waarden. Met die van Colombo moest ik vaak ook enkele malen spuiten en met de Red Sea zijn ze doorgaans na 1x al weg.
 
Ja azijn is een koolstof. Chemisch gezien is azijn CH3-COOH dus zoals je kan zien zit er een C (koolstof) atoom aan.
 
ja, kijk maar naar de vsv methode voor het verlagen van nitraat/fosfaat in zoutwater aquaria (vsv = vodka sugar vinegar)
 
Waarom zitten die glasanamonen op de meest moeilijke plaatsen, net een 2de gespot en geprobeerd plat te spuiten
 
Ja soms heb ik ze ook aan de zijkant van een steen en dat witte spul valt dan daarvan af en blijft dan niet zitten. Dan spuit ik er extra veel op en vaak lukt het dan wel maar ja soms zijn ze lastig te bereiken inderdaad.
Dat van RS is ook dikker dan die van Colombo denk ik.
 
tot nu toe werkt die van colombo hier ook wel, maar hij zat half onder een steen achter mijn paddestoel in hol van de pistool garnaal
 
Je blijft ze mogelijk terug krijgen omdat je ze platspuit.

Als er 20 in het zicht zitten en je vind het vervelend zou ik gaan spuiten. Maar van een tiental glasanemoontjes word ik niet bang. Als ze heeel groot worden zou het eventueel ook kunnen.

Meestal verspreid je veel meer netels tijdens platspuiten dan je lief is. Vaak krijgen mensen juist een echte plaag als ze beginnen met spuiten.
 
Zover ik heb gelezen gaan ze juist niet netelen als je goed in de anemoon spuit. Maar ja in en bakje van 100 liter heb je al snel teveel dus daarom heb ik altijd gespoten. Het beste is om te spuiten als ze nog klein zijn maar ja soms zie je ze niet gelijk.
 
Zover ik heb gelezen gaan ze juist niet netelen als je goed in de anemoon spuit. Maar ja in en bakje van 100 liter heb je al snel teveel dus daarom heb ik altijd gespoten. Het beste is om te spuiten als ze nog klein zijn maar ja soms zie je ze niet gelijk.
Klopt ook. Maar meestal zie je dat fout gaan. Je moet echt in 1x recht de stam in, volspuiten en weer recht omhoog eruit. Dat is je enigste kans. Ik zie vaak mensen een beetje naprikken en extra bijspuiten, en dat moet je niet doen. Als het niet lukt dan laat je hem een beetje groeien en doe je het opnieuw.
 
Oke op youtube zie je ook filmpjes dat ze het er meer voor of overheen spuiten en niet met de naald de stam in gaan.
 
Om eerlijk te zijn spuit ik het als ze omhoog staan er ook overheen waardoor de anemoon ahw gelijk volloopt en dan spuit ik er een bergje overheen voor alle zekerheid zodat de anemoon goed is ingesloten.
 

Terug
Bovenaan