zee aquarium van jan fokke


Alles wat uit een zeeaquarium komt mag absoluut niet gekookt worden. Als er een kleine button of palythoa op zit kan dat erge gevolgen hebben. Ze bevatten niet voor niks de een na sterkste natuurlijke gifsoort . Als je er per ongeluk een kookt, komt dat gif in de lucht. Gevolgen zijn dan duizeligheid, misselijkheid en braken. En als er meerdere worden gekookt of teveel inademt...
ja ik weer het met de buttons en de spijkerpoliep. Ik weet wat er kort geleden gebeurt is met die man van flevo corals.
 
Mooi spul he, 0,5 mg is direct dodelijk bij een volwassen mens.

Die vader en dochter van Flevo corals hebben een veel lagere dosis binnen gekregen en hij heeft 3 dagen op de IC gelegen en beiden hebben ze er blijvende long-schade aan over gehouden.
Spijkerpoliepen komen er bij mij niet in!
 
20180422_105053.jpg
20180422_105241.jpg


wat is dat voor iets op 2de foto
 
Ik heb net die Colombo gehaald vandaag. Die werkt ook makkelijk vindt ik . Nitraat meet ik wel met RS.
 
Ik heb net die Colombo gehaald vandaag. Die werkt ook makkelijk vindt ik . Nitraat meet ik wel met RS.
nitraat meet ik met salifert. ik had eerst ook colombo maar daar wordt van gezegd dat die zeer on nauwkeurig is. dus daarom deze gehaald.
 
Salifert gebruik ik niet. Vindt altijd dat je zo weinig water moet gebruiken en ik heb het gevoel dat dit lastiger de kleur laat zien. Gebruik verder mg en ca en po4 van Colombo net als de Coral Vit en de All in one.
 
Ja ik heb hier de Salifert Si en die heb ik in een ver verleden eens voor zoet gekocht en las dat inderdaad in de bijsluiter. Ach, ik ben Colombo gewend en hou het dan daarbij en voor de No3 de RS.
 
oke ik net fosfaat gemeten met rs en die is wel veel nauwkeuriger als colombo. ik meet nu 0,01 fosfaat.
 
Ja dat scheelt wel inderdaad. Hier is die 0.03 of 0.06 enzovoorts. Nou ja hoger dan die 0.06 zit ik nooit en meestal rond de 0,03.
 
oke ik net fosfaat gemeten met rs en die is wel veel nauwkeuriger als colombo. ik meet nu 0,01 fosfaat.

Pas je op met zo'n lage fosfaat waarde, dat vinden je koralen niet leuk voor de lange termijn.

Ik meet alles met Salifert en alleen fosfaat met de red sea pro test, heb ook de colombo tests uitgeprobeerd maar die kon ik slecht aflezen.
 
Denk dat ik mijn rowa er weer uit haal dan moet fosfaat wel weer stijgen. NO3 is 1 wat ik net gemeten heb.
 
Denk dat ik mijn rowa er weer uit haal dan moet fosfaat wel weer stijgen. NO3 is 1 wat ik net gemeten heb.

no3 van 1 gaat nog net maar moet ook niet lager gaan worden. Maar blijkbaar hebben de acties van de afgelopen tijd wel geholpen, vandaar dat de bak er ook veel frisser uitziet. Nu nog even stabiel houden en dan ben je er .... :thumbs:
 
oke hab hem er al uit gehaald maar nu weer de helft er uit gehaald en terug geplaatst
zal zaterdag weer even meten
 
vanmiddag even een flesje drs reference halen zodat ik weet hoeveel al mijn testsetjes afwijken.
 

Terug
Bovenaan