zee aquarium van jan fokke


nu je het zecht was mij nog niet opgevallen, maar ging meer om de kat die op aquarium lekker wsrm zat
 
het is een rode kat.
Nu maar eerst de strijd weer aan gaan met de flap. Die wordt ook maar niet minder.
 
nee in dit opzicht niet echt. Maar hou de moed er in.

20180326_183950.jpg
20180326_183952.jpg
20180326_184011.jpg
20180326_184020.jpg
 
Ik had Dino s en voor een goede bacteriecultuur heb ik Microbe-Lift Special Blend toegevoegd.
 
Om eerlijk te zijn vindt ik de hoeveelheid flap wel mee vallen hoor, hier is prima vanaf te komen met goede stroming, regelmatig afzuigen en goede bacteriën.
Hoe hoog is de temperatuur in de bak? Ik heb ook wel eens gelezen dat een hogere temp. de kans op flap groter maakt. Daarom zie je op facebook en fora ook juist in de zomer veel bakken met last van flap.
 
24 is zeker niet te warm, prima zelfs, daar zal het niet aan liggen.

Toe ik last had van flap ben ik er vanaf gekomen door:
- een stromingspomp erbij om de stroming beter te kunnen regelen rond de stenen.
- elke 2 dagen alle flap afzuigen.
- 2x per week bacteriën toevoegen, ik gebruikte hiervoor 2 verschillende merken bacteriën.

Ik denk dat ik er na ongeveer een maand vanaf was en heb het niet meer terug gezien.
 
Dat is balen zeg. Enig idee hoe dat kan want de waarden die ik zie lijken mij goed toe. Wij willen volgende week 2 nemo s gaan halen maar ja als ik dit dan weer lees:(
 
Dus de andere vissen hadden dat ook begrijp ik. Tja, dat is flink balen weer en ook erg zonde zeg.
 
ja ik baal ook best wel en ja klopt is ook zonde. en zit nu ook wel te denken wat ik nu zal moeten doen, langzaam er over een maand weer visjes in gaan zetten of alleen lagere dieren houden of .... stoppen met zout water en hem ombouwen naar zoet.
Al heb ik vorige week wel weer een emmer zout gehaald.
 
Tot nu toe hebben wij ook geen vissen maar enkel een kreeftje, egel en 2 garnalen en dat kan ook mooi zijn. Maar ja we willen toch weer wat visjes gaan halen binnenkort en ik zou niet gelijk de moed opgeven als ik jou was;)
 
Je hebt niet veel geluk met de vissen Jan, erg jammer om te horen. Hopelijk verlies je de zin en moed hierdoor niet.
De bak daarin tegen ziet er steeds beter en frisser uit.

Ik heb wel eens gelezen dat de cyclus van de stip parasiet 4 weken duurt dus ik zou adviseren om nu minimaal 4 weken te wachten met nieuwe dieren en liever nog enkele weken langer.
 
ja met de vissen wil het niet echt lukken en ja dat van 4 weken heb ik ook gelezen. Nieuwe telefoon maakt ook een heel verschil in foto's.
 
haha ja en een goede morgen :D en las net dat de lfs gaat verhuizen naar een veel groter pand
 

Terug
Bovenaan