zee aquarium van jan fokke


20180119_185826.jpg
 
Dip je zo ook eerst want met dat steen heb ik al Montiporaslakken binnengehaald namelijk:mad:. Daar ben ik met veel moeite weer afgekomen.
 
nee ik dip ze niet eerst ik laat ze gewoon rustig overwennen en dan zet ik ze er in.
 
Ja dat deed ik dus ook tot ik die slakjes ontdekte en men adviseerde om tegen dit soort zaken ze eerst te dippen. Toen heb ik maar ff Coral dip gekocht.
 
oke ik kijk het wel even aan kan het altijd nog halen. Vandaag ook een paar mooie sps coralen gezien maar die worden nog afgeraden om te nemen in zoon jonge bak.
 
Ik heb wel Montipora gekocht vrij snel na de opstart en dat ging goed. Ligt ook aan de waarden natuurlijk. Maar ja, toen hebben die verrekte slakjes de koraal deels aangetast. Sps is inderdaad vaak lastiger.
 
Super mooi die gramma, ik heb er ook 2 en wil er eigenlijk nog wel een paar bij. Het zijn hele mooi gekleurde actieve visjes als ze gewend zijn aan de bak.
Voor de meeste sps soorten moet je inderdaad vooral stabiele waarden hebben met voldoende licht en stroming. Als je kijk naar bijvoorbeeld Hystrix of Stylophora dan heb je sps soorten die veel minder gevoelig zijn en zeker in je bak kunnen.
 
O ja, die Hystrix heb ik ook en die is wel 3x zo groot geworden in 1 jaar. is inderdaad niet zo moeilijk volgens mij.
 
O ja, die Hystrix heb ik ook en die is wel 3x zo groot geworden in 1 jaar. is inderdaad niet zo moeilijk volgens mij.

Ik heb sinds kort ook een hystrix als stekje gekocht , ik was er eigenlijk geen fan van , maar als ik nu de groei ervan bijhoud wordt dat ineens weer een favorietje .
Groeit sneller dan monti's en die laatste zijn ook niet echt traag te noemen .
De hystrix groeit sneller dan een keniaboompje in mijn bak :juggle:
 
Ik heb hem middenin de bak dus kom er niet snel met de hand in de buurt maar ze zijn inderdaad niet echt sterk.
 
Zo nu nog even mijn goby over laten wennen, die hadden ze ook weer gevangen bij de lfs (gister in de overloop gesprongen)
 
Zier er goed uit, vooral de alg is "veel" minder nu en de stenen zien er mooi schoon uit :thumbs:.
Een hele mooie padenstoel heb je en de gramma laat zich mooi zien. Bij mij zaten ze de eerste twee weken verscholen tussen de stenen.

Groeten, Lauwrensz
 
moet alleen van het weekend even kijken hoe ik de stenen wat vast kan zetten want ze vielen wat om met plaatsen van koraal.
 
Ahumm, zolang je er niet aankomt wel maar als er wat kracht opkomt dan is het ook snel los. Ik had in de oude bak alles op een glasplaat staan en als ik de ramen deed dan kon ik (dacht ik dan) het iets verschuiven. Nou dat ging toen erg snel los. Dus het werkt wel maat kracht moet er niet echt opkomen. Ik heb nu ook alles nog los gestapeld en wel zo dat ik denk dat het blijft staan.
 

Terug
Bovenaan