Stalen frame afwerken


Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Berichten
2,191
Locatie
Nijmegen
Ik ben bezig om een frame te lassen voor onder mijn 450 liter aquarium. Het frame is van 40x40 mm stalen buizen; g��n RVS dus.

Heeft iemand een tip om het blanke staal af te werken zodat het niet gaat roesten ? Ik wil graag het blanke staal blijven zien, dus niet in kleur spuiten of poedercoaten, en ik zat zelf te denken aan een dun laagje olie of vet over de blanke metalen delen. Het frame zal niet echt nat worden, maar er staat wel een aquarium op, en dan wordt er bij waterwissels en schoonmaak wel eens wat water geknoeid natuurlijk. Maar kan dat nog anders dan met vet of olie ?

A78004E5-C91F-48A3-8E9B-436FF761CD6C_zps07apyjn2.jpg
 
Blanke lak eventueel?
 
Elke blanke lak zal met de tijd iets verkleuren dat geld trouwens ook voor kleuren.
 
RVS spray? Van een industrie kwaliteit.
 
Denk dat Mondeo zinkspray bedoeld. Dat is er in verschillende tinten/uitvoeringen. Er bestaan denk ikook wel lakker di eeen RVS uiterlijk geven.

Wat ook een mooi effect geeft laat het ding roesten en alser een dun laagj eroest is ontstaan flink in paar lagen blanke lak spuiten.
 
MauriceM zei:
Denk dat Mondeo zinkspray bedoeld. Dat is er in verschillende tinten/uitvoeringen. Er bestaan denk ikook wel lakker di eeen RVS uiterlijk geven.

Wat ook een mooi effect geeft laat het ding roesten en alser een dun laagj eroest is ontstaan flink in paar lagen blanke lak spuiten.


Nee geen zinkspray,rvs spray dat geeft de uitstraling van rvs.Gewoon in een spuitbus.
 
Er bestaat wel degelijk RVS spray :) weet alleen het merk niet meer....weet ok niet of het te koop is in de normale handel
 

Terug
Bovenaan