Stabilisatie strip Juwel rio 300 geknapt. wat nu?


M

marline

Guest
Hallo
Gister avond zag ik dat de stabilisatie strip geknapt was, mijn rio 300 is tweedehands.. ik weet niet zogoed wat ik nu moet doen.. kan het glas ertegen?

Ik zag het gister avond pas, het hele weekend was ik niet thuis, dus weet niet hoelang het al zo is.. alleen wel dat deze dingen wellicht niet zo makkelijk te verkrijgen zijn.

het glas lijkt zelf nog niet gigantisch bol te staan maar de rand zelf wel, waardoor het deksel niet meer past.. of de latten van de deksel..

hoelang heb ik dan ongeveer nog voor het breekt (glas) ?

Ik heb vanochtend een 25 procent water uit de bak gehaalt,
hopend dat de druk op het glas dan wat minder is..

groetjes Marline
 
Ik heb het ook gehad en gelijk helft water er uit gehaald en een nieuwe strip gehaald bij de lfs.

Die 25% zal denk ik al heel veel schelen. Staat de ruit dan nu nog bol of is dat een stuk minder
 
Die strip is niks meer dan een dik stuk glas. Als je het bij de lfs niet kan krijgen kan je
altijd bij de glasboer een stuk van 1.5 cm dik laten snijden en er weer tussen kitten. Kit
dit wel ertussen met een zo goed als lege bak aangezien er anders spanning op de raam staat.
En dat wil je net voorkomen. Denk dat 50 % en lager wel voldoende is maar waarschijnlijk kunnen
anderen je hier nog meer over informeren.
 
Ik heb echt een plastic strip hoor en die klik je in de rand
 
Die plastic dingen staan erom bekend om kapot te gaan,zeker bij de oudere modellen. als ie kapot gaat
wissel deze voor een dik stuk glas, stukken beter.
 
Juwel Stabilisatie Strip Voor De Rio 300 En 400 50cm schrijf ook een recensie...


Deze strip kan gebruikt worden voor de Rio 300 en de Rio 400 voor aquaria van voor 2005,
Belangrijk!
Voor we de strip monteren halen we eerst de helft van het water uit het aquarium,
Daar na wordt de oude strip verwijderd, de kit resten ook goed verwijderen dit kan met een scherpmesje .
de nieuwe strip kan aangebracht worden met Fixall van Soudal deze vind u onder het hooft stuk kit en lijm.

Aquaria veldhuis.
 
Van mij zit alweer jaren
 
Heb er nog nooit last van gehad.
Zitten al glas strippen in.
Misschien vroeger gebeurt.
 
Oke bedankt voor jullie reacties ik kreeg trouwens net een berichtje van mijn vader dat ie besteld is en pas vrijdag in de winkel is.. :p die kerel van juwel was er toevallig en die zei dat het niet op vooraad was in die winkel..
hoop dat ie het tot vrijdag red.
Ik heb het voor 25procent geleegt vanochtend maar ik zag niet echt verschil.. nou was het ook niet heeeel erg.. alleen het moet niet erger worden uiteraard..

kan ie het tot vrijdag houden? of is dat riskant?

het is trouwens een plasticen strip die ik had, die kan je idd in de rand klikken, die is nu ook weer besteld :p maar glas kan idd ook, voor de toekomst mits ie het ooit weer begeeft..
maakt het treouwens ook uit als je 1 plastic strip hebt of 2 strips van plastic in je bak.. mijn vader denkt dat dat stevigere is.. :p ik heb geen idee..

groetjes
 
2 is steviger,zou er eventueel wat meer water uit halen
 
marline zei:
Oke bedankt voor jullie reacties ik kreeg trouwens net een berichtje van mijn vader dat ie besteld is en pas vrijdag in de winkel is.. :p die kerel van juwel was er toevallig en die zei dat het niet op vooraad was in die winkel..
hoop dat ie het tot vrijdag red.
Ik heb het voor 25procent geleegt vanochtend maar ik zag niet echt verschil.. nou was het ook niet heeeel erg.. alleen het moet niet erger worden uiteraard..

kan ie het tot vrijdag houden? of is dat riskant?

het is trouwens een plasticen strip die ik had, die kan je idd in de rand klikken, die is nu ook weer besteld :p maar glas kan idd ook, voor de toekomst mits ie het ooit weer begeeft..
maakt het treouwens ook uit als je 1 plastic strip hebt of 2 strips van plastic in je bak.. mijn vader denkt dat dat stevigere is.. :p ik heb geen idee..

groetjes

Mijn lfs haalde hem uit een nieuwe bak en bestelde daarvoor een nieuwe. Goeie service van Frits
 
petie zei:
2 is steviger,zou er eventueel wat meer water uit halen

Zins ik thuis ben gekomen vanmiddag is er de helft van de bak, het water er uit.

het deksel geval past ook weer, dus voor nu is de druk minder en lijkt het allemaal goed. Helaas moeten m'n vissies nu even met minder aantal liters. maar dat liever dan een kapotte bak.
Hopen dat ze vrijdag binnen komen, en er gauw weer in plaatsen. :)

2 is wel steviger dan.. dus allebei.. ze worden per 2 verkocht daaro.

Hopen dat ze dan een tijd meegaan, weet natuurlijk niet of de vorige eigenaar ook een zoiets gehad heeft..



Oh trouwens, moet je dit ook vast kitten met speciale kit voor Aquariums? of kan normale kit ook?
 
Bertus zei:
Juwel Stabilisatie Strip Voor De Rio 300 En 400 50cm schrijf ook een recensie...


Deze strip kan gebruikt worden voor de Rio 300 en de Rio 400 voor aquaria van voor 2005,
Belangrijk!
Voor we de strip monteren halen we eerst de helft van het water uit het aquarium,
Daar na wordt de oude strip verwijderd, de kit resten ook goed verwijderen dit kan met een scherpmesje .
de nieuwe strip kan aangebracht worden met Fixall van Soudal deze vind u onder het hooft stuk kit en lijm.

Aquaria veldhuis.

Wat was de vraag?

Voor we de strip monteren halen we eerst de helft van het water uit het aquarium,
Daar na wordt de oude strip verwijderd, de kit resten ook goed verwijderen dit kan met een scherpmesje .
de nieuwe strip kan aangebracht worden met Fixall van Soudal deze vind u onder het hooft stuk kit en lijm
 
Oja... grapje bertus.. :p alleen.. kun je dat bij de bouwmarkt kopen of moet dat per ze uit een aqua zaak :p moet het weten voordat mijn vader denkt 'og kan ik alvast wel kopen'en het blijkt de verkeerde te wezen.. ook zo sneu dan :p
 
Fix All - Soudal


Soudal produceert lijm, PU schuim en voegkitten voor bouw, Doe-Het-Zelf en
industrie. Silicone, MS polymeer, polyurethaan, acryl en andere producten
worden ...
www.soudal.com/soudalweb/products.aspx?p=63&g=109 -

Een Tube.

Omschrijving

Fix All Classic is de meest universeel bruikbare en elastische lijmkit in de markt. Het product is perfect voor het afdichten en monteren van allerlei verschillende bouwmaterialen op alle ondergronden en in alle omstandigheden.


Zal bij elke bouwmarkt te koop zijn.

Of waar de plastics vandaan komen.
 
ter info de kit van Fixall van Soudal is niet te koop bij een gamma of andere bouwmarkt
zou heb gewoon meenemen bij de lfs en laat je niet afschepen met de gewone zwarte kit gaat niet werken
tevens het lijm oppervlak is maar klein en de bak al wat ouder dus het in klikken zal misschien ook niet zo lekker gaat
de voorgestelde glas constructie is een betere optie

mvg

jaap
ps zie net dat deze wel bij toolstation.nl te verkrijgen is
 
Bouwproducten.nl - Fix All Turbo: Supersnel gefixt! - Soudal - Soudal


24 feb 2011 ... Na meer dan 15 jaar als topspeler onder de lijmkitten lanceert Soudal nu een
nieuwkomer binnen dit gamma: de Fix ALL� TURBO.
www.bouwproducten.nl/.../pid10754-fix-a ... efixt.html -


Glasstrip kan alleen als er lengte strippen in de bak zitten.
 
Hallo, ik ben nieuw hier, marieke aangenaam ;-)

Ik zit met precies hetzelfde probleem en heb dit al vaker gehad, wil dus nu een glasstrip erin laten bevestigen.
Maar wat bedoelt u met lengte strippen bertus, als ik de rifwachter goed begrijp zou hij alleen een strip van voor naar achteren plaatsen.
 
Hallo Marieke.
Doe je dan eerst voorstellen,in Voorstellen .
Hier raakt je verzand.

Strip van voor naar achter,is de kunststofstrip.
 
Nou ik snap dat ook niet echt met dat glas strip.. ik heb nu 2 plasticen erin gekit.. maar als je nou een glas strip hebt die je in de lengte erin kit. dan helpt dat toch helemaal niet.. mijn glas ging helemaal bol staan omdat de strip stuk was.. dus dan zou dat met een glas strip in de lengte van de bak toch ook moeten gebeuren... ? of snap ik het verkeert? :D

Kan iemand mij uitleggen hoe dat verder precies werkt..


voor bijv. in de toekomst als ie weer eens knapt.
 
hallo marline de glas stroken worden zo in de bak gelijmd
voordeel hier van is dat je een veel groter lijn oppervlak hebt ten opzichte van de oude plasticstroken

713155flipper23_0_82_steun_strook.jpg


1 is met volledige lengte stroken met daar op twee dwars stroken

2 wordt ook wel gedaan er worden twee strippen glas in het midden geplaatst met daar over twee dwars stroken


hoop dat het zo duidelijker is


groeten

jaap
 
Bedankt jaap, dat heb je heel duidelijk uitgelegd :D ik snap het nu helemaal! bedankt !
 

Terug
Bovenaan