Staart sluier


M

Michael.S

Guest
Hallo,
Nu is een van mijn sluiers zo hongerig dat die me Andere heb aangevallen en een stuk van Zijn staart af heeft gebeten moet ik hier iets mee doen of groeit dit gewoon weer aan.

Mvg en bedankt alvast Michael

B107EFB3-B5CB-4B39-A66A-16B99271643A.jpeg
 
Een recht hoekige
En een 54 liter 60x30x30
Ja te Klein dat weet ik maar dit wordt aangepast
Naar 190 hoekbak maar eerst sparen want die kost over de 600 Euro en heb geen geldboompje

En bedankt voor je reactie btw
 
ze zijn de beste vriendjes alleen wanneer er voedsel Komt wordt de bijter heel agressief. Ik heb ‘s ochtends de lamp 3 uur aan om te voeren daarna 4 uur de verlichting uit en dan weer tot 22:30 aan meestal na het ochtend voeren is de ene altijd heel agressief. S avonds zwemmen ze altijd samen vrolijk rond

En ik maar denken sluiers hebben geen tanden ja in hun keel:br::D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De tanden zitten te ver en kunnen elkaar niet stuk bijten! Wat zwemt er nog meer bij de sluiers? Zou ook zomaar staart/vinrot kunnen wezen. Nu niet meteen medicijnen halen want dit legt je aquarium bacterieen plat. Eerst even kijken naar de mogelijkheden van dat grote stuk staart wat mist.

Meet je waterwaardes? Hoe doe je verversen en hoe vaak?

Is het wel een sluier? Volgens mij is het een enkel vin goudvis of zie ik het verkeer? Sluiers hebben 4 punten aan staart. 2 boven en 2 onder. Zeg maar als een vlinder.
 
Michelle

Er zitten 2 sluiers in ze hebben 4 punten. Eentje die van de foto en de andere is een Roodkapje verversen elke dag 3/4 gebruik waterverbeteraar voor bescherming. Alle waardes zijn goed alleen nitriet is nog iets aan de hoge kant 1,2mg. Voor het verversen na het verversen meestal veel lager
86F11EC0-A55B-4B87-95D6-F80DF9D5B150.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch maar een bril gaan aanschaffen:cool: Op de foto lijkt net of het een enkel vin. 2 punten is.

Hou de vis maar even goed in de gaten want ik denk toch aan vinrot. Alle vinnen in de gaten houden. Vaak staart, buik en borstvinnen. Als de staart nog meer verliest of andere vinnen gaan rafelen of stukken gaat missen heb je bactopur direct tabletten nodig. Als het verder weg vreet niet te lang gaan wachten. Bij voorkeur niet in je aquarium gooien. Staan nog wat post hoe beste te doen of even nieuw topic openen.

Zo te zien is je inrichting ook niet optimaal dus kan zich ook hebben beschadigd. Het achter elkaar jagen hoort bij sluiers, is paai gedrag. Door dit wilde voorspel willen ze vaak beschadigd raken. vandaar bij voorkeur geen scherpe dingen in het aquarium. Hout, stenen. kunst en kitch en wat je nog meer kan bedenken.
 
34B7BBC8-0273-450F-878A-B505C1220C8D.jpeg
D0AA09F3-2A01-4C14-8C00-EBABB0572A4A.jpeg
8C353A66-AF2D-49C4-A22C-87EF3273280E.jpeg


Dankjewel ik ga het in de gaten houden en ik heb een lens en niet in maar het zijn echt vlinders
Ga eens speuren op het forum
 
Nog even een tip over een grote bak: Je kunt als goedkope tussenoplossing ook een grotere curverbak of zo'n speciekuip gebruiken. Niet altijd zo mooi, maar wel goedkoop. En tweedehands hoeft zo'n aquarium geen 600 euro te zijn, toch?
 
Goeie tip en goed idee.
En 2de hands nee slechte ervaring mee.
Voorlopig ga ik rustig opzoek en hoekkast maken alvast :cool:
 
Ik heb er eentje laten maken bij zorona. Bezorgt hem ook nog voor redelijke prijs. Google maar eens staan prijslijsten en wellicht kan hij ook hoekaquariums maken.

Hoe gaat het met de staart?
 
Het wordt niet slechter heeft wel tijd nodig om te genezen maar het ziet er heel goed uit.

En Zorana is wel een goede tip en goedkoper dan een juwel. zag dat ze wel hoekaquarium maken alleen hiervoor moet ik contakt opnemen en dit ga ik zeker doen.
 
Mooi dat de staart niet verder rot.

Ik heb ook een bak van zorona. De communicatie loopt wat trager maar het komt wel goed verder. Qua afwerking is het geen topkwaliteit. Hou hier wel rekening mee. Het ziet er netjes uit maar juwel is de afwerking qua kit etc. mooier maar dat is een keuze die je maak. de prijs is gewoon goed en het aquarium ook en ik heb meer over voor een goed filter etc. vind dit belangrijker. En er zit geen kap met licht op maar als je een beetje technisch ben kun je zelf ook verlichting regelen, maken. Google eens op aquariums en je zult ook zien dat het gewoon kan met twee grote spot/hanglampen erboven etc. Voor de sluiers is lich niet van belang. Als je een mooie groene plantenbak wil hebben zul je je hier even in moeten verdiepen want dan is verlichting wel een dingetje qua lumen, kleurenspectrum en nog veel meer. maar als je dit in het forum gedeelte vraag zijn er wel weer techneuten die hier verstand van hebben.

Dit is voor mij too much technisch:stars:Ik heb uiteindelijk redelijk geprijst tl armatuur gekocht en heeft een knutselsmurf kap voor mij gemaakt. Des te technischer jezelf ben des te meer je zelf kunt maken. Ik weet dat je een plus en min moet hebben maar de rest is abracadraba voor mij :stop:

Als je project klaar is :foto:
 
vergeten.

Bedenk eerst hou je het wil hebben qua geheel. Er komen stabiliteits strips op. Mijn achterste stabiliteitestrips lopen niet over de gehele achterwand zodat ik voor mijn 2 filter inlaten en uitlaten aan beide zijdes ruimte heb om ze over het glas te hangen zonder een strook glas waardoor je in/uilaat naar voren komt. Dit kun je aangeven! ze maken het zo wat jij wil en bepalen of dit kan qua volume etc.
 
Ik denk dat het allemaal geen probleem wordt ben handig genoeg om alles te maken zelfs een mooie kap voor de verlichting.
Ik ga nu eerst even rustig op zoek naar matriaal voor eventueel een kast en bovenkap.
Dan contakt opnemen met zorona een aquarium is een aquarium in mijn ogen de afwerking zolang het maar dicht is vind ik goed. De rest komt dan vanzelf. Ik gebruik een binnenfilter nu die 4x per uur alle water verpomp en filtert volgens de voorschriften. Dus ik maak me daar geen zorgen om.
 

Terug
Bovenaan