Sporenelementen met brokjes...


Ik heb de reactie binnen en dat komt zo ongeveer neer op de methode van Wouter dacht ik:

Welke het precies zijn weet ik ook niet, ik gok bepaalde zouten zoals kalium. Ik adviseer in dat geval altijd om het op te lossen in 1 liter, en dan dus meer te geven.

Mvg

Gilles
 
Ik heb de reactie binnen en dat komt zo ongeveer neer op de methode van Wouter dacht ik:

Welke het precies zijn weet ik ook niet, ik gok bepaalde zouten zoals kalium. Ik adviseer in dat geval altijd om het op te lossen in 1 liter, en dan dus meer te geven.

Mvg

Gilles
:r:D:D:thumbs:
 
Ik heb de reactie binnen en dat komt zo ongeveer neer op de methode van Wouter dacht ik:

Welke het precies zijn weet ik ook niet, ik gok bepaalde zouten zoals kalium. Ik adviseer in dat geval altijd om het op te lossen in 1 liter, en dan dus meer te geven.

Mvg

Gilles

:petjeaf:
 
Ik gebruik er gewoon lege petflessen voor Dirk van 500 ml of nu van 1 liter. Die kan ik ook niet laten stukvallen:D:D
 
De sporenelementen is een complexe mengeling van verschillende metaalzouten.
Het mooiste nou zijn om overal nitraat zouten van te nemen.
Echter dan hebben we geen sporen, maar een nitraat verhoger.

Om het aquarium niet uit balans te halen, zullen er dus verschillende anionen gebruikt worden.
Te denken aan Chloride, Sulfaat, Bromaat en jodide.

Echter als we in nderstaande tabel kijken, is niet alles goed oplosbaar in water.
Vooral fosfaat, sulfaat en carbonaat zouten zijn slecht oplosbaar.

Daarom worden er ook chelaten toegevoegd, deze zouden de oplossing beter stabiliseren.
Omdat chelaten ook afbreken, zal er toch een neerslag ontstaan.

Oplosbaarheidstabel.

831DCDA6-2A5A-4B57-A17B-113DE0F73572.png
 
Besloten om de helft in 500 ml op te lossen.

Kom er achter dat ~55 in dit geval 61 gram is.
 
Net even 2 gesloten zakjes gewogen, de 1e was 60.8 de andere 61.1 (incl verpakking)
 
Met het klaarmaken van het pannenkoekbeslag krijg je ook snel klontjes/brokjes meel in het beslag en dus in de pannenkoeken. Deze brokjes zijn tot moeilijk uit het beslag te krijgen met de hand-garde, maar met de electro-mixer gaat dat een stuk gemakkelijker. Of deze beslag na het mixen nog eventjes te laten staan én later opnieuw te mixen, zodat ook de laatste brokjes doordrenkt kunnen worden..

Met andere woorden, wellicht verdwijnen deze brokjes door harder te schudden/(staaf)mixer te gebruiken. Of iets anders waar jullie op kunnen komen...
 

Terug
Bovenaan