Spoed hulp nodig !


D

Deleted member 25820

Guest
Hallo allemaal.
tot zover ging alles goed.

Ik heb alles gedaan zoals het hoort. Er is voldoende zuurstof. temperatuur is goed. water is goed. bodem is schoon. heb tot heden alles gedaan zoals het hoort (iedere week 10% verschonen) er is verlichting aanwezig en krijgen om de 2 dagen genoeg voer.

Toch heb ik vandaag al 5 dooie blauwe garnalen aangetroffen!!!!

Wie kan mij hierbij helpen!?!?!


Groeten van Joey,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs nieuwe planten toegevoegd?
 
Helemaal niks! Ze hebben 2 aquarium ornamenten van superfish. Er is niks bijgekomen of weggegaan. Het is een kweekbak. Ik had eerder ook gekweekt en dat ging super goed. Dit verbaast me.
 
Balen Joey.
Zie je iets aan de garnalen,iets van verkleuring of raar gedrag bv?
 
Blauwe garnalen? Zijn dit niet van die zeer kieskeurige beestjes? Misschien ligt het aan je pH/gH en heeft dit zijn tol geëist na een tijdje in het aquarium gezeten te hebben.
 
Hallo John, kleur is goed. en ze zitten wel heel stil. vanmorgen alweer 2 dode. Wel raar gedrag dus. Ik heb het idee dat er wel wat sterkere tussen zitten. Daar gebeurd niks mee.

Mafkees. Blauwe garnalen zijn juist niet kieskeurig. Ik doe het gewoon zoals ik eerder ook deed. toen kwamen er uiteindelijk 600 garnalen uit.
 
Hoelang draait de bak nu en weet je de waterwaarden? Nog bepaalde dingen gedaan of in de bak geplaatst?
 
Helemaal niks veranderd. Gewoon de normale structuren. Ik werk niet met waterwaarden. De bak draait circa in maand al. en daarvoor nog 7 weken ingedraaid
 
Het is wel handig als je de waterwaarden meet want wie weet kunnen we hier iets uit afleiden.
 
Toch is het wel handig om de waterwaarden te weten natuurlijk,heb je al ververst tussendoor?
 
Nou dat was bijna in koor dezelfde opmerking van de Johnnen:D:D
 
Ik ververs structureel iedere week 10 procent. Sponsfilter heb ik nog niet verschoont. Maar is schijnbaar ook niet elke week nodig (lees andere topic.)
 
Ik kan niet met waterwaarden werken. Dat is bij mij een probleem.
 
Spons moet je pas licht uitspoelen als de uitstroom vermindert.
 
Het is minder maar niet veel minder. heb ook op 1 luchtpomp 2 sponsfilters aangesloten
 
Hoe wil je dat doen? Waterwaarden meten? Wat heb ik daarvoor nodig?
 
Nee, de vork is er al een week / anderhalf week uit.
 
Ik heb de sponsfilter uitgespoeld.. ook daar zaten 2 doden op... Daarna heb ik de sponsfilter harden gezet zodat er meer zuurstof vrijkomt.
 
Prat me niet over een vork want dat heeft mij een keer een hele groep gekost met een lage ph. Ik gebruik geen metaal meer bij garnalen.

Nou, dan weet ik gelijk wat de oorzaak is denk ik.. lekker zeg (Dus niet) Ik hoop dat de rest het haalt. maar twijfel er over!
 
Het gaat wel ineens heel hard.
 
Nou, dan weet ik gelijk wat de oorzaak is denk ik.. lekker zeg (Dus niet) Ik hoop dat de rest het haalt. maar twijfel er over!


Ho, want hier vielen ze gelijk om na 12 uur en bij jou is die al een week eruit dus of dat de reden is durf ik te betwijfelen maar zou wel een flinke wissel doen met deze uitval.
 
Nu word het spannend. de rest wat over is loopt gewoonte scharrelen. ziet er niet vreemd uit. ik moet zo naar school de terugkomst is het spannendst...
 
Oke, hoeveel procent verschonen?
 
Als je veel uitval had de laatste dag dan zou ik zeker de helft verversen als dat lukt.
 
Prat me niet over een vork want dat heeft mij een keer een hele groep gekost met een lage ph. Ik gebruik geen metaal meer bij garnalen.


Ja daarom mijn vraag idd want dat weet ik nog.

Blijft vaak lastig met die garnalen.
Ik heb sinds kort ook van die blauwe vuurgarnalen en zijn er ondertussen 2 dood,ben ze nu aan het laten overwennen aan osmosewater want heb mijn twijfels met kraanwater.
Normale vuurgarnalen hadden allang eitjes gehad ook bv en is nu niet het geval dus ik ga dat eens proberen.
 
Ik zit trouwens ook anders te denken. Ik had de sponsfilter niet volle 100 aanstaan dus. er lag wat ontlasting op de bodem. Is dit fataal? Ik heb hier eerder ook nooit problemen mee gehad.
 
en met 50 % verversen krijg ik geen nitriet pieken?
 
Ik weet niet of dat de oorzaak zal zijn maar als je had kunnen meten dan had je dat dus kunnen testen. Vandaar de tip om testen aan te schaffen. Een goed ingedraaide bodem verwerkt dat zelf ook heel snel.
 
Oke,
Waarom want in het oude water zitten zo goed als geen bacterien en zo voer je wel eventuele schadelijke stoffen af.

Ik heb 50% vervangen en volgens mij levert dat goed resultaat!
Ben naar school geweest en zover ik zie doet alles het goed.


Ik hoop dat het zo aanhoud!
 

Terug
Bovenaan