Spiderwood


Jeroen-Venlo

Member
Lid geworden
10 januari 2022
Berichten
14
Leeftijd
46
Ten tijde van mijn vorige bak was spiderwood nog niet zo populair/voorhanden, tegenwoordig zie je het wel vaker, ik vind het mooi... het contrast van de kleur en dunne wortels met grote stukken kienhout spreken mij aan
Even zoeken wat Spiderwood nu eigenlijk is geeft als resultaat dat het wortels van de Rodondendron is (gedroogd, ontschilt) afkomstig uit china

Mooi.... er staat hier ontzettend veel van dat spul in de tuin en een deel daarvan moet er uit
Iemand al eens met eigen wortels van de rodondendron iets gedaan ?
 
Ten tijde van mijn vorige bak was spiderwood nog niet zo populair/voorhanden, tegenwoordig zie je het wel vaker, ik vind het mooi... het contrast van de kleur en dunne wortels met grote stukken kienhout spreken mij aan
Even zoeken wat Spiderwood nu eigenlijk is geeft als resultaat dat het wortels van de Rodondendron is (gedroogd, ontschilt) afkomstig uit china

Mooi.... er staat hier ontzettend veel van dat spul in de tuin en een deel daarvan moet er uit
Iemand al eens met eigen wortels van de rodondendron iets gedaan ?
Nope, maar ik houd me aanbevolen. Volgens mij is er een hoop nep hout in omloop.

Heb hier ook rododendron in de tuin, maar mijn vrouw is er er het niet mee eens dat ik die voor het aquarium gebruik.

;)
 
Pas wel op als je het zelf gaat doen, die wortels uit de tuin leven nog.
Het drogen is best een lang proces en de rodondendron geeft wel wat giftige stofjes af.
Dus na drogen moeten die er nog goed uitgespoeld (ingewaterd) zijn voordat het geschikt is voor in je bak.
 
Volgens mij is dat ook een vrij lang proces wat maanden duurt, zolang kan ik nooit wachten in ieder geval 😅😉. Maar heb dat zelf nog nooit gedaan.

Gr. Ed
 
Dank voor de tips
Ik heb geen haast.... de bak die ik koop heeft inrichting, alleen niet naar mijn smaak en zoals jullie allen wel weten dat kan een lang process zijn voor dat het is wat je wil
van de zomer moeten er een paar struiken verdwijnen, ik ga dan iig voorzichtig de wortels uitgraven en zien wat daar uit komt
Daarna kunnen ze gedroogd worden en als dat gelukt is onschorsen en in de regenton voor een lange tijd

Het is gewoon leuk om te zien of dat lukt
 

Terug
Bovenaan