Spiderwood


D

Dennnis1783

Guest
hallo heb een vraagje ik heb gister een stuk spiderwood gekocht het licht nu buiten in de zand schelp onder water maar het word koud en gaat vriezen de komende week kan ik het gewoon laten liggen zo met de kou?
 
Kou is geen probleem maar als het streng zou gaan vriezen dan heb je geen water meer. Maar zo n vaart zal het niet lopen denk ik.
 
Denk eerder dat je schelp kapotvriest omdat water uitzet als het bevriest
Dat is niet erg zoe lang het spiderwood maar niet kapot gaat hoe lang is wenselijk om het zo te laten ligge hoe lang een week?voor het in de bak kant heb wel mooi stukje

2F538141-7030-44C7-95D2-CF5152CE348D.jpeg
 
Je bedoeld hoelang het moet inwateren? Daarop is weinig zinnigs te zeggen want dat is de ene keer een week en bij een ander stuk hout 3 weken.
 
Oke zal wel een week aan houden even kijken hoe het water kleurd
 
Jij watert in voor de kleur? Bij mij is inwateren om het hout te laten zinken.

Voordat de kleur afgifte afneemt ben je echt wel ff verder... jaar of 3 :deal:
 
Oh oke dat kan ook natuurlijk
 
De spiderwood zit er in :Dben er nog niet over uit wat te doen met de mopani hout links zo laten? Meningen zijn welkom;)

4BCE0E37-DCD9-45AD-BDD3-4F2E873222CE.jpeg
 
Wat je kan doen is het stuk Mopani bekleden met Javavaren waardoor je het hout eigenlijk nog nauwelijks ziet.
 
Wat mij steeds weer opvalt is dat veel hobbyisten de stukken hout VERKEERD OM in hun bak zetten...Wortels van struiken en bomen groeien NIET uit de grond maar erin en desnoods horizontaal....Is toch redelijk onnatuurlijk op deze manier...!
 
Wat mij steeds weer opvalt is dat veel hobbyisten de stukken hout VERKEERD OM in hun bak zetten...Wortels van struiken en bomen groeien NIET uit de grond maar erin en desnoods horizontaal....Is toch redelijk onnatuurlijk op deze manier...!

Als je het zo bekijkt horen wortels van een Rododendron natuurlijk helemaal niet thuis in het water/aquarium net als heel veel andere dingen maar is het meer voor de aankleding.
Is ook niet mooi om naar zo'n recht afgezaagd stuk van de stam te kijken en zijn de uitstekende stukken perfect geschikt om planten en mossen op te bevestigen,lijkt me ook het idee wat er achter zit.

Eigenlijk is er geen verkeerde of enige juiste manier om zulke dingen in je bak te plaatsen en is het aan de hobbyist zelf om daar zijn of haar eigen draai aan te geven.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan