Soort alg in opstarten aquarium


F

Fons

Guest
Goedenavond forumleden,

Ik ben mijn aquarium nu sinds 1,5 week weer aan het opstarten maar nu zag ik gister ineens een soort draderig slierten aan m'n planten zitten en ook wat op het grind. Ik heb een 180l juwel met led (niet de orginele verlichting) die branden ongeveer van 8:00tot20:00. Heb een voedingsbodem van tetra volgens mij en de water waardes zijn nu

No3 0 / 10
NO2 0 / 1
Gh 6 / 10
KH 6
pH 6,8/7,2

Getest met van die stukkies.

Ook willen m'n planten het nog niet echt lekker doen, beetje vaal van kleur en lijken niet echt stevig.

Er wordt trouwens CO2 toegevoegd doormiddel van combi bakingsoda en citroen zuur poeder. Advies is welkom.

IMG_20180705_131304.jpg


IMG_20180708_123842.jpg


IMG_20180708_123849.jpg
 
Lijkt me Staghorn toe en dat zie je vaak bij een piek in de nh3/4. Je bak is nog nieuw en moet nog stabiliseren. Geef het even de tijd en zorg voor voldoende voeding voor de planten en laat het licht max 8 uur aan.
Teststrips meten vaak behoorlijk onnauwkeurig overigens en druppels zijn beter.
 
Bedankt, ik ga gelijk de verlichting aanpassen
 
Je kan nog wat snelgroeiers in je bak plaatsen want die nemen veel stoffen op die je liever niet hebt.
 
Snelgroeiers zullen je al een flink stuk op weg helpen succes Fons.
 
Wat voor licht zit erboven want het oogt zo blauw namelijk.
 
Kan ik die er later weer uithalen dan? Suggesties welke ? Alvast bedankt voor de reacties
 
Ja dat kan als je dat wil en je kan denken aan Hoornblad, Belgisch Groen, Waterpest, Cabomba.
 

Terug
Bovenaan