Snelgroeiers en toekomstbeeld


K

Kaiko

Guest
Allereerst, sinds gister heb ik een hoop opgestoken van jullie tips, dank daarvoor!

Nu ben ik aan het rondsnuffelen op aquarium-planten.com. Omdat m'n bak nog aan het 'opstarten' is, werden mij snelgroeiers aangeraden.

M'n ideaalbeeld is dat ik eind van de middag ��n bestelling plaats, waardoor ik vrijwel gelijk alle planten heb die nodig zijn.
Daarna de bak een maand laten draaien, waardes in de gaten houden en in de tussentijd op 'jacht' naar een mooi, stabiel, passend visbestand.

Samengevat:
Hoeveel van deze planten raden jullie mij aan om aan te schaffen? En wat/waar is de ideale plaatsing?
In hoeverre is het n�, voor ik bestel, al belangrijk om te weten welke bewoners ik wil m.b.t. de planten?
Kan ik beter eerst snelgroeiers plaatsen, daarna beslissen welke vissen e.d. ik wil en d�n de specifieke planten erbij bestellen zodat elk beestje op z'n gemak is? (Ik heb de Juwel Rio 180)
 
Welke snelgroeiers je neemt ,maakt niet uit.
Maar,drijvend hoornblad,en waterpest,is het begin.

Die halen de silicaten uit het water,die kiezelalg veroorzaken.
Voor de vissen maakt het niet uit,gaat allereerst om het water goed te krijgen.
 
Vissen maakt een klein beetje uit, neem vissen die elkaar niet teveel opjagen. Later kan je er wat teretorialere vissen bij zetten, begin met schlon kleine visjes, tetra's bijvoorbeeld
 
Kaiko zei:
.. M'n ideaalbeeld is dat ik eind van de middag ��n bestelling plaats, waardoor ik vrijwel gelijk alle planten heb die nodig zijn.
..

Niet doen .. is net zo iets als een staatslot kopen en denken dat je prijs hebt..
 
Niet dat ik er nou zoveel van weet, maar ik zou in jou situatie eerst genoeg snelgroeiers betellen; cabomba, waterpest en dan zou ik er een paar plantjes bij kiezen die je echt mooi vind. Probeer plantjes te vinden die omschreven worden als "makkelijk"
Ook drijfplantjes zijn volgens mij wel vrij noodzakelijk voor vrijwel alle vissen die je in de toekomst wilt gaan houden. Ik heb zelf Limnobium laevigatum en die doet het echt heel goed!

Dan kun je later de snelgroeiers desgewenst vervangen door planten die je echt wilt hebben en kun je ook gelijk al een beetje zien welke plantjes het goed doen in jouw bak.
 
Ok�! Rustig aan doen, dus. Bedankt =)
 

Terug
Bovenaan