Sluierstaarten + Warmte


A

Azerox

Guest
Hallo mensen!

Ik heb nu ongeveer een jaar een aquarium en dit zal de eerste zomer zijn. Nu is het zo dat mijn aquarium redelijk warm is. Op normale dagen zal het 21 graden in de bak zijn.

Maar nu met deze warme dagen word mijn bak wel 25 graden, is dit gevaarlijk voor mijn sluierstaarten?

Ik heb al van alles met koeling geprobeerd, er zit nu een koeler van een PC op en een waaier die er tegenaan blaast, dit helpt al gauw 1-2 graden. Maar toch 25 graden en het is nog niet eens zo heel warm.

Wat kan ik het beste doen?

Want straks krijgen we dagen van 30 graden en zie ik de bak vast naar 27 graden stijgen.

Alvast bedankt!
 
Daar kunnen ze prima tegen hoor. Het kan wel verstandig zijn om een luchtpomp aan te sluiten.
 
Ze zijn ook super actief, achter elkaar aan en de grond omploegen + planten vernielen.

Luchtpomp is een hele goeie, dat ik daar nog niet aan gedacht heb.

Ga ik vanmiddag direct halen!

Maar als de bak bv een dag op 27 graden zit is dat niet erg he?

Ik las zelfs ergens dat als het een paar maand op hogere temp is zelfs niet erg is.

Maar wil gewoon niet dat er iets met me beestjes gebeurt natuurlijk.
 
Dan wel op een koele plaats zetten,desnoods met een lange slang.
Anders blaas je de warmte uit de kamer in de bak.


WAter is echt wel vaker zo warm,hoor.
Ook buiten in een vijver.
 
Als de temperatuur hoger wordt gaan goudvissen paren en dat zijn ze volgens mij bij jou aan het doen.
 
Doen ze ook bij 22 graden hoor, de mannetjes achter het vrouwtje aan.

Duurt een uurtje of 2 en dan is het weer gedaan met de pret.

Mochten er jonkies komen, staat er al een bak voor ze klaar!

We zullen het zien, erg bedankt voor de geruststelling!

Ga even een luchtpomp halen en voor de rest blijf ik hem in de warme dagen op deze manier koelen.
 
Dan vraag ik me af hoe het gaat bij vijvers in de zomer. Lopen daar de temperaturen niet n�g hoger op? Of worden die gekoeld? Zijn meestal wel dieper, dus daar zal meer koelte zijn. Dit ivm waarschijnlijk een grotere bak (speciekuip?) op balkon.
 
Of een bak/vijver in de grond zit of erboven staat maakt een gigantisch verschil. De grond isoleert. Een speciekuip op een balkon lijkt me verre van gezond voor sluiers vanwege snelle en hoge temperatuursverschillen.
 
Oja, daar had ik niet aan gedacht. Ander plan dus maar.
 

Terug
Bovenaan