Sluierstaarten rukken plant aan flarden


maffie666

Well-known member
Lid geworden
30 december 2016
Berichten
563
Leeftijd
56
Ik heb dus 2 sluierstaarten in mijn aquarium (240 liter), naast, ik geef het toe, een hoop andere, tropische vissen. De bedoeling is dat de sluierstaarten een dezer dagen naar de schuur gaan daar heb ik een bak van 1000 liter, op schuurtemperatuur, koud dus, en daarna naar een (nog te graven) vijver.

Mijn vraag gaat over een plant, weet de naam niet, maar hij lijkt op kabomba maar is verder volstrekt helemaal groen.

Ik heb in verband met de tropische vissen de temperatuur wat omhoog gezet, nl 25 graden, en sindsdien zitten die sluierstaarten als dolle honden aan die plant te rukken en ze vreten het ook echt op.Je ziet die plant zienderogen kleiner worden.

Heeft het wat met die temperatuur te maken of vinden ze gewoon die plant plotseling lekker?
 
Heeft het wat met die temperatuur te maken of vinden ze gewoon die plant plotseling lekker?

Dit heeft geloof ik met beide te maken. Vroeger toen ik goudvissen had trokken die in de zomer (dus als de bak wat warmer was) ook ongelooflijk aan zulk soort planten, en ze aten ze ook op.
 
owkee dus toch temperatuur waarschijnlijk........ hm.......
 
Ja ik zet m wel weet op de 22 graden tot ze weg zijn
 
als deze vissen aan je planten beginnen eens naar hun dieet kijken, in plaats van temperatuur ;)
 
Je sluiers hebben geen maag en hebben meerdere malen per dag kleine hoeveelheden voedsel nodig. Hoe hoger de tempratuur hoe sneller hun spijsvertering gaat werken en ze meer voer nodig hebben.

Op zich niet erg dat ze het plantje opeten, gezonde snack voor ze. Wil je je plantenbestand behouden wat vaker per dag voeren. Hoewel sommige ook gewoon je plantjes lekkerder vinden.
 

Terug
Bovenaan