sluierstaart


I

IngeXthirza

Guest
hallo, onze buren hebben een sluimerstand gekregen als kado.

ze hebben deze in de vijver gezet en in de zomer ging dit prima maar de kou is het visje toch teveel geworden een week geleden.
nu zit het visje in een bloembak van 10 liter ongeveer , nu hebben ze gevraagd of ik hem in mijn 60x30x30 aquarium wil houden...

ze zeggen erbij dat hij het aquarium niet helemaal over de kop gooit en de plantjes niet op gaat eten, maar ik betwijfel dit en wil het aan de ene kant dus eigenlijk niet

aan de andere kant zal op deze manier het visje zoieso vergroeien, en dan voel ik me daar toch schuldig aan...

wat kan ik nu het beste doen??
 
Hallo!

Neem je het visje dan ook echt over? Zo ja, dan zou ik een beter huisje voor hem/haar zoeken.
 
Klopt idd :) . maar zo'n visje in 10 liter laten is ook zo wat..
 
Weet niet of het nu al wel kan? Even de experts hier afwachten ;)
 
Nou als het binnen 20 graden is lijkt het me niet verstandig om de vis nu in de vijver te zetten. Mijn vijverwater is nu 10 graden Celsius. Ik zou nooit een vis overzetten als het temperatuurverschil groter dan 3 graden Celsius is.
 
het visje zou dan zomers in de vijver gaan en in de winter zal hij weer ergens anders heen moeten.
ze willen haar niet weggeven helaas..


aahh twijfel...............
 
IngeXthirza zei:
hallo, onze buren hebben een sluimerstand gekregen als kado.
Ik weet dat sluierstaarten niet de snelste zijn maar om ze nu zo te omschrijven.... :D

Verder begrijp ik geen snars van je vraag dus daar kan ik niets zinnigs op antwoorden. De vis heeft het nu te koud gekregen buiten?? Terwijl de winter voorbij is?
 
Re: sluierstaart

5oox400x100 cm zonder al teveel planten.

hij heeft waarschijnlijk een ziekte opgelopen en de kou is hem teveel geworden (het is hier snachts nog geen 8 graden dus ze houden hem nog binnen tot eind mei.
 

Terug
Bovenaan