Sluierstaart problemen


Chicky

Member
Lid geworden
13 november 2020
Berichten
6
Leeftijd
23
Hallo,

Ik heb sluierstaarten maar heb nu 1 met zwemblaas problemen (die zit nu in water therapie en krijgt ewten) maar helaas is dit niet de eerste keer, zou dit door het voer kunnen tetra goldfish gold Japan ? Zo ja welk voer is dan goed om te voeren?
 
Het kan ook komen door slecht water of ene te klein aquarium, dus wat meer info is wel handig om wat beter advies te geven:
hoevaak ververs je het water en wat is het formaat van de bak in cm waar ze in zwemmen?
 
Ze zitten in een bak van 1meter bij 50 bij 45 en elke week verfers ik 2/3 van de bak water kwaliteit laat ik 1x in de 2 water kwaliteit testen. Wat vorige week nog goed was.
 
Beschrijf eens hoe jij zie dat het zwemblaas probleem is?

Foto van de sluier en van het aquarium?

Schuren, vinnen flikkeren, bacterieel probleem, oogjes meer uit kop? Hoe ziet ontlasting eruit?

Wat voer je en hoe vaak?
 
Zij drijft aan de oppervlak en moet veel moeite doe om dieper in het water te komen, verder heeft ze geen problemen ook niks afwijkend aan de ontlasting. Het hoofd voer is tetra goldfish gold Japan, ik ga even kijken hoe ik een foto hier op moet zetten dus die kommen nog.
 
Als de watertherapie het langzaam ophogen van water (al dan niet met zout) en niet voeren en opbouwen erwten niet gaat helpen is er helaas meestal weinig aan te doen.

Sommige hebben aangeboren problemen met de zwemblaas. Dit komt nooit meer goed.

Ik heb er zelf verscheidene moeten euthaniseren ivm zwemblaasprobleem.

Als de vis alleen nog op de zij of rug drijft is dit geen doen voor de vis.

Je heb van NT labs nog swim bladder therapie. Ikzelf heb hier nooit resultaat mee behaalt maar je kunt even kijken of je het, het proberen waard vind.

Erg sneu en succes
 
Ach wat jammer, sterkte. Je hebt in ieder geval je best gedaan, en soms is de vorm van de vis dusdanig, dat het probleem blijft terugkomen.
 

Terug
Bovenaan