Sluierstaart in "warmwater bak"


G

Guppie82

Guest
Een kennis van mij heeft 2 sluierstaartjes in een kommetje, en deze moeten nu weg.
Ze zijn nog heel klein ca 5 a 6 cm.

Zou ik ze in mijn 80cm bak kunnen laten overwinteren zodat ze in t voorjaar naar buiten kunnen?

Of eten ze mijn kleine visjes (3 cm) en al mn planten op?!

De temperatuur is 24 graden in mn bak. Mijn gouramis verhuizen deze week, dus dan heb ik enkel nog kleine visjes .
 
Ik zou het niet doen. Grote vervuilers, ze eten je planten waarschijnlijk WEL op en ik sta ook niet in voor je kleine visjes.
 
Ligt eraan hoe klein de visjes zijn natuurlijk. Planten en poep zijn wel problemen ja.
 
Ik zag in je foto-album dat je C. pygmaeus hebt en die zijn levensgevaarlijk voor sluiers.
 
Dan zal ze een ander aquarium moet gaan zoeken er voor ;) bedankt voor het advies!
 
Ik heb ze toch meegenomen :sorry:
Ze zijn zoo mooi, was op slag verliefd :smitten: en ze moesten snel weg uit dat kommetje.

De 2 cory pygmaeus heb ik aan een kennis gegeven die al een groepje van 6 had, dus daar kunnen ze zich niet in verslikken..

Ze vermaken zich prima in mijn bak, heb er een "gemengd bosje" bij gedaan, in de hoop dat als ze trek krijgen in plant ze zich daar op uitleven. Al kan t me op t moment weinig schelen wat ze doen met mn planten, ben zo verliefd op ze! Vroeger ook sluiers gehad, blijf er toch een zwak voor hebben!

Weet dat 80cm te klein is, maar volgend jaar gaan we een stuk aanbouwen aan ons huis en dan is er vast wel een plekje voor een pietsie grotere bak :engel: (laat mn man t nog maar niet horen haha ) nu. Durf ik t ook niet aan ivm een houten vloer, bang dat de hele boel er doorheen zakt..
 
Even een snel telefoonfotootje

EZA_uwpJUIhZJWm6fn5z_EB44ZVesJtB.jpeg


EZA_uwpJUIhZJWm6fn5z_EB44ZVesJtB.jpeg
 
t5OMaI5NcbH8klxekMmOD_7uguY6B7N8.jpeg

:smitten:
 
Wat een leukerds :)

Houd er rekening mee dat je nu meer moet gaan verversen, anders krijg je problemen. Zeker 2x per week 50%.
 
Ik weet t maar dat geeft niet, ben er graag mee bezig :). En heb een goede stofzuiger dus kan de poepjes er mooi mee opruimen :)
 
Leuke fotos en visjes.
Hopelijk krijgen ze binnenkort die nieuwe bak en dan wens ik jullie het beste toe :)
Heb ook een zwak voor die beestjes :) maar heb zelf te kleine bakken voor sluiers.
 

Terug
Bovenaan