Sluierstaart - Extra staartdeel? of mist er een deel?


R

Romee Moehring

Guest
Hallo,
Misschien hebben sommigen van jullie mijn topic gezien over bacteriebloei in een 60L aquarium met twee goudvissen. Dit is inmiddels verleden tijd, ze zitten nu in een 100L aquarium met z'n tweetjes.

Nu de kleine sluierstaart vrij kon zwemmen, viel me op dat ze (of hem dat weet ik niet, ik noem het een haar omdat ze wat vrouwelijk lijkt:sorry:) wat gek zwemt. alsof ze een beetje stijf is. heel houterig. Toen ik haar eens goed bekeek, viel het me op dat ze bij haar linker achtervin/staart een extra stuk heeft. of ik zie het helemaal verkeert en ze mist een stuk rechts:'(

Hier twee foto's. ik heb bij de 1e omcirkeld wat ik bedoel. de 2e foto is voor vergelijking, dat jullie eens kunnen kijken of het wel links is wat volgens mij afwijkt :help:

FOTO 1
upload_2016-11-16_19-25-50.jpeg



FOTO 2
upload_2016-11-16_19-26-19.jpeg
 
Het zou gescheurd kunnen zijn.... Misschien iets misgegaan tijdens het overplaatsen? Over het algemeen groeit het wel weer goed als het gescheurd is.
 
Het zou gescheurd kunnen zijn.... Misschien iets misgegaan tijdens het overplaatsen? Over het algemeen groeit het wel weer goed als het gescheurd is.

Ik heb haar met een bakje uit het 60L aquarium gehaald, al expres niet met een netje! maar Misschien is dat het wel geweest..

Maar jij denkt of weet dus dat er rechts iets mist? Links is dus de 'hele' kant?
 
Heb je de sluier nog nooit met een 'hele' staart gezien? Het kan een afwijking zijn in zijn staart.
 
Heb je de sluier nog nooit met een 'hele' staart gezien? Het kan een afwijking zijn in zijn staart.

Het viel me pas echt op toen ze zo houterig zwom :oops::oops::oops:

Maar in het 60L aquarium had ze die ruimte niet denk ik....
 
Lijkt mij eerder een afwijking in de staart aangezien er links 3 staartdelen zitten. Is opzich helemaal niet erg als de vis er geen last van heeft, maar is gewoon geen show kwaliteit vis ;)
 
Lijkt mij eerder een afwijking in de staart aangezien er links 3 staartdelen zitten. Is opzich helemaal niet erg als de vis er geen last van heeft, maar is gewoon geen show kwaliteit vis ;)

Ze zwemt wat houterig zoals ik al zei, maar ze kom naar de bodem en weer omhoog, en kan gewoon op een plaats blijven en heen en weer in het aquarium, dus ik denk niet dat ze heel veel last heeft gelukkig :D

showen was mijn plan gelukkig niet haha, het is lekker een huisvisje, ze mag lekker haar eigen ding doen en goed opgroeien!:smitten:
 
Dan is het helemaal prima en zou ik het lekker zo laten. Zou het wel even in de gaten houden of er verder niks aan veranderd
 

Terug
Bovenaan