sluierstaart eitjes


V

Vinz

Guest
ik heb sinds kort sluierstaarten en het was de bedoeling om dit op te kweken, alleen heb ik de vissen net een week en zijn op dit moment al volgas eitjes aan het rond gooien haha,
nou ga ik met deze eitjes niks doen ben nog niet goed voorbereid voor deze ronde,
maar wat ik me nou afvraag wat niet te vinden is op het web,hoe bevrucht die haar want mij mannetje duwt met ze bek waar de eitjes uit komen, dus omdat nou bevruchten te noemen of een snelle manier van eten haha,..

veder zal ik de mensen de stress bewaren of ik er goed overna heb gedacht kwa bak tijd en al jepp,
bak van 170cm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het vrouwtje zet haar bevruchte eitjes af tussen de planten. De beste planten hiervoor zijn fijnbladige waterplanten, zoals waterpest (Elodea Nuttallii) en hoornblad (Ceratophyllum submersum). Het afzetten van de eitjes wordt ook wel kuitschieten genoemd. Sommige mensen schrikken ervan als dit gebeurt. De vissen zijn namelijk erg rusteloos en het lijkt alsof het mannetje en vrouwtje met elkaar aan het vechten zijn. Niets is minder waar. Het vrouwtje wordt namelijk geholpen met het afzetten van minimaal 1000 eieren door minimaal twee mannetjes. De mannetjes drukken met hun kop tegen de zijlijn van het vrouwtje. Dit kan een dag of langer duren. De vissen eten in deze tijd minder en hoeven dus ook minder gevoerd te worden. De eieren worden door het vrouwtje tussen de planten afgezet. Deze planten dienen later ook als schuilplaats voor de jongen. Na het afzetten bevrucht het mannetje de eieren.

De eieren komen na 5 dagen uit. De jonge visjes hangen dan alleen nog maar aan de waterplanten en de aquariumwand. De eerste maanden zijn de ouders kannibaal en eten ze hun eigen jongen op. Meer dan de helft van de jonge visjes worden het slachtoffer als voeding voor de andere aquariumbewoners. Als de visjes na enkele weken uitkomen zal een deel het niet overleven wegens ziekte en rovers. Zet de eitjes/ larven daarom apart in een kweekbakje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vinz
Sluiers lusten ook heel graag eieren vandaar dat happen aan de achterkant. Wel verversen na eieren. De hom van man vervuild water erg.
 
Leuk om te lezen en veel succes met wat er uiteindelijk zal overleven.
 

Terug
Bovenaan