Slang/worm wat is het?


Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
176
Leeftijd
60
Ik ben een aquarium aan het leeghalen en vind een slangachtig iets. 15 cm. Toen ik hem wilde pakken verdween hij pijlsnel in het zand. Toch gevangen en wilde hem doodmaken, want ik vind dat doodeng. Dus ik wil hem in 2-en doen maar hij doet z’n jasje uit en glibbert weer verder. Dat worden weer nachtmerries.

Wat is het. Hoe komt het daar en hoe groot is de kans dat ik er meer tegenkom met het uitscheppen van het zand?
 

Bijlagen

  • E057D0C7-C71A-4097-937E-E2F48E1FAD89.jpeg
    E057D0C7-C71A-4097-937E-E2F48E1FAD89.jpeg
    432.5 KB · Weergaven: 102
Nooit een worm splitsen want dan gaan er meerdere verder. Lijkt me iets van een regenworm maar ik ben geen expert.
 
Nooit een worm splitsen want dan gaan er meerdere verder. Lijkt me iets van een regenworm maar ik ben geen expert.
 
Nou weer iets geleerd Bart. Mij is verteld dat de Borstelworm in zeewater zich wel opdeelt als die met uitvangen kapot gaat maar dat is dan denk ik ook onjuist.

Edit:
dat lees ik ook hier namelijk maar ja dat is geen regenworm.

 
Voor al uw meestal nutteloze feitjes...
 
Zou het zo niet durven zeggen. Hoe komt die in de bak? Regenworm lijkt me niet, die overleefd dat niet lang en wordt binnen no-time wit (en bewegingsloos 😉)
 
Geen uitsluitsel wat het is, maar deze lijkt erop (zegt niet alles)



En als ie echt geen zadel heeft, dan wellicht deze, maar die heeft wel een andere maatvoering 😉
 
Ben zo'n beestje meermaals tegengekomen in een zakje tubifex.
Geen idee wat het is, maar bij mij gaat ie het riool in.
 
Bah hoe komt zoiets in je aquarium???? Gadverdamme dat wil ik echt niet meemaken 🤢
 
Volgens mij kan het met planten meekomen.
 
@michelle1 lijkt dit op jouw horrorworm?
Iiieeuuuww. Ik vind alle wormen horrorwormen. Krijg van tubifex al kippen vel. Laat staan 1tje van 15 cm.:eek:

Ken je de film Dune? In zand komt dan z on grote worm achtige naar boven en zie je groot gat met tanden. Als je microscoop heb en huid en kieuwworm zie dat ziet er zo uit. Alleen is het dan niet de kop je, zie aan 1 kant een ronde verdikking dat is een soort van zuignap met haken eraan waar ze zich mee vasthouden. Dat ik de eerste keer zag dacht ik meteen aan die film. Brrrrr. Later wist ik pas dat het het uit einde was ipv kop en bek.
 
Dit is zeer waarschijnlijk een worm van het genus Linmodrilus (Aquatische ringwormen)
Welke het exact is kan ik niet uitzoekn voor je, want de enige waar iets over te lezen valt is de L. Hoffmeisterii, en die wordt maar 4cm lang.
Het zijn gevaarloze afvalverwerkers, net als de regenworm, en zal dus niets dan positief effect hebben op de gezondheid van je aquarium.

Parasitaire wormen bij vis worden niet zo groot, of zijn een andere kleur, en bloedzuigers zijn korter en breder. Aardwormen hebben stuk voor stuk een 'zadel' (een breder vak tussen alle 'ringen')
 
Dit lijkt me geen bloedzuiger… ik heb geen verstand van aquaria maar vele uren met een schepnetjw bij de vijver gehangen en bloedzuigers zien er zo niet uit! Die zijn bruin/rood, bijna zwart van kleur een cm
of 4/5 en hebben een dik lijf van soms wel een cm breed…
 
Dit lijkt me geen bloedzuiger… ik heb geen verstand van aquaria maar vele uren met een schepnetjw bij de vijver gehangen en bloedzuigers zien er zo niet uit! Die zijn bruin/rood, bijna zwart van kleur een cm
of 4/5 en hebben een dik lijf van soms wel een cm breed…
Je hebt ook van die rode dunne bloedzuigers toch?
 
Je hebt ook van die rode dunne bloedzuigers toch?
Alle bloedzuigers hebben dezelfde lichaams-structuur en zijn van bovenaf gezien ruwweg druppel/peervormig. Ook zijn ze stuk voor stuk ondoorzichtig. Dit is geen bloedzuiger.
Edit: Ook 'lopen' bloedzuigers verticaal, zoals een rups dat doet. Zou zich niet zo uitgestrekt op de bodem begeven.
 
Geen uitsluitsel wat het is, maar deze lijkt erop (zegt niet alles)



En als ie echt geen zadel heeft, dan wellicht deze, maar die heeft wel een andere maatvoering 😉

Dit is hem!
 
Nooit levend voer in deze bak gehad. Zaten alleen 10 garnalen in… nog 9 toen ik de bak ging leeghalen. Was verbaasd dat ik geen enkele jong garnaal tegenkwam, wellicht is dit ‘ding’ daar de oorzaak van. Gedroeg zich meer als slang dan als worm. Ik heb hem eruit gehaald met een saté prikker. Hij wikkelde zich er zo omheen. Heb hem uiteindelijk in openbaar groen gegooid. Morgen maar even een ander rondje lopen met de hond 😂
 
Alle bloedzuigers hebben dezelfde lichaams-structuur en zijn van bovenaf gezien ruwweg druppel/peervormig. Ook zijn ze stuk voor stuk ondoorzichtig. Dit is geen bloedzuiger.
Edit: Ook 'lopen' bloedzuigers verticaal, zoals een rups dat doet. Zou zich niet zo uitgestrekt op de bodem begeven.
Geen bloedzuiger! Ben er genoeg tegengekomen in de tropen om ze te herkennen.
 
Dit is zeer waarschijnlijk een worm van het genus Linmodrilus (Aquatische ringwormen)
Welke het exact is kan ik niet uitzoekn voor je, want de enige waar iets over te lezen valt is de L. Hoffmeisterii, en die wordt maar 4cm lang.
Het zijn gevaarloze afvalverwerkers, net als de regenworm, en zal dus niets dan positief effect hebben op de gezondheid van je aquarium.

Parasitaire wormen bij vis worden niet zo groot, of zijn een andere kleur, en bloedzuigers zijn korter en breder. Aardwormen hebben stuk voor stuk een 'zadel' (een breder vak tussen alle 'ringen')
Was minimaal 15 cm lang en geen ring te zien.
 
Heb trouwens de hele bak leeggehaald en ben er geen meer tegen gekomen. God zij dank 🙈
 
Heb hem uiteindelijk in openbaar groen gegooid. Morgen maar even een ander rondje lopen met de hond
Dat zou ik ook doen want reken maar dat deze "worm" op wraak uit is:LOL:
 

Terug
Bovenaan