Slakkenhuis hopeloos ondanks sepia


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Na aanleiding van dit topic heb ik sepia toegevoegd aan de bakken waarin ik slakken heb zitten en waar ik geen kraanwater gebruik. Met het toedienen van sepia ben ik erg voorzichtig omdat ik niet wil dat dit mijn Ph-waarde te veel beïnvloed. Ik heb alleen niet de indruk van een klein stukje sepia werkt. Ik zag net een slak voorbij komen die er werkelijk niet uit zag.

dxw6U0qWfE4mHnD0KitPH-Zdtejkrj-F.jpeg


Zou dit gewoon ouderdom kunnen zijn, of moet ik toch meer met sepia of andere zaken aan de gang ? Ook heb ik speciaal slakkenvoer wat juist goed moet zijn voor het aanmaken en versterken van het slakkenhuis en dit geef ik regelmatig maar zoals je ziet helpt dit ook niet. Voor nu ga ik deze slak overplaatsen naar een bak die op kraanwater draait zodat hij daar hopelijk wat kan aansterken.
 
Ik zie dat je nog geen andwoord hebt dus bij deze


Ik gooi er altijd een heel stuk sepia in, de waterwaarden verrandering niet echt, het gaat heel geleidelijk omdat de sepia ook geleidelijk afgeeft.
Een "leeg" gekookt kippenpootje (met het vlees er dus af) wil ook helpen maar heb ik geen ervaring mee.
 
Dank je wel voor je reactie. Sepia is toch kalk, en kalk verhoogt de ph. Maar misschien moet ik het gewoon proberen en de ph goed in de gaten houden....
 
Het verschil tussen de slakken in de kraanwater- en osmosebakken is duidelijk te zien. Die in de kraanwaterbakken doen het super. De test een stuk minder.
 

Terug
Bovenaan