slakken!


D

David De Meulemeester

Guest
Hoi :help:

heel veel mini slakken in de bak (juwel rio 180) :stom:
zit reeds met 10 slaketende slakken maar die kunnen het niet bolwerken..
nog dingen die ik kan proberen?

:thumbs:
 
Welke zijn het en heb je al komkommer geprobeerd? Dat doe ik in de bak en daar komen ze vaak wel op af en zuig ze dan af met een stuk filterslang.
 
Welke zijn het en heb je al komkommer geprobeerd? Dat doe ik in de bak en daar komen ze vaak wel op af en zuig ze dan af met een stuk filterslang.

denk dat ik eens een plant niet goed genoeg gespoeld heb, van die vervelende kleine slakjes dus.. komkommer nog niet geprobeerd, voeg je dan stukken toe of welke methode te hanteren?
 
Ik doe een plakje op een sateprikker of vorkje en doe dat dan in de bak. Vaak werkt een voedertablet op de bodem ook wel goed om ze te lokken.
 
Ik doe een plakje op een sateprikker of vorkje en doe dat dan in de bak. Vaak werkt een voedertablet op de bodem ook wel goed om ze te lokken.

en doe je dit 's nachts of maakt dit niet uit?
 
Ik doe het vaak als het licht net uit is en dan een paar uur later even kijken. Maar Puntslakjes bijvoorbeeld komen de hele dag wel op de komkommer af. Ik zou het gewoon even uitproberen.
Weet je welke het zijn want via de planten denk ik eerder aan poelslakjes bijvoorbeeld.
 
zit reeds met 10 slaketende slakken maar die kunnen het niet bolwerken
Maak je gebruik van de Anentome helena? Hoe lang heb je ze al? Die eten namelijk zoveel slakken dat je met een paar maanden geen slak meer ziet kruipen.
 
Volgens mij eten die gemiddeld 1 slakje per dag dus het hangt ook af van hoe snel de andere kweken denk ik.
 
Behalve het bestrijden van de gevolgen, nl. veel puntslakjes, zou je ook kunnen kijken naar de oorzaak. Misschien voer je wat te veel?
 
Vaak zit de oorzaak in veel voeren inderdaad tenzij in dit geval er toevallig veel eitjes zijn meegekomen met planten. Als ik het goed lees dan zijn ze met planten meegekomen en zullen het denk ik geen puntslakjes zijn.
 

Terug
Bovenaan