slakken tijdens opstartings periode


S

seahorse

Guest
ik ben mijn aquarium nu 3 weken aan het opstarten en opeens zijn er superveel slakken ik ben op vakantie dus kan zelf niets ondernemen gaan ze mijn planten opeten of niet ik kon nog niet zien welke soort het was aangezien ze nog zeer klein waren wie kan mij helpen alvast bedankt
grtjes seahorse
 
Deze zullen met een plantje mee gekomen zijn, opzich niet erg deze houden je bodem gelijk luchtig en ruimen héél kleine vervuiling als dode plant delen op.
Uitvangen met een stukje komkommer in een netje en dan elke paar uur legen.
 
wel het zit zo ik en nogal gevoelig als het om dieren gaat en ik kan geen dieren doden er zou ook een slaketende slak zijn genaamd anatome helena kan deze helpen en werkt deze effectief?:S
 
Deze eten inderdaad kleine slakjes op, maar eten er maar 1 misschien 2 per dag, per stuk, elke helpt natuurlijk want deze zal dan ook geen nakomelingen krijgen.
Zorg dat er geen eten in de bak overblijf en regelmatig de afzuigslang over de bodem heen halen, als ze geen eten krijgen dunt het vanzelf uit.


P.s, respect over je opvattingen t.o.v. het doden van dieren.
 
Ze eten in de regel geen gezonde planten op maar ruimen wel dode bladeren op. Slakken zijn dus wel nuttig en als je toch teveel krijgt dan heeft Ton al een oplossing aangedragen.
 
Hoi seahorse, ik zou me er niet teveel zorgen over maken, met matig voeren blijft het vast binnen de perken, althans dat is mijn ervaring.
 

Terug
Bovenaan