slakken en meer?


M

Micr0

Guest
he ik ben Arie en dit is mijn eerste keer dat ik een aquarium heb(60cm breed 30 diep en 40 hoog=70L) er zit fijn zwart grind in met 7 plantjes en nep boomstam die hol is en 4 lava stenen die ik op elkaar gestapeld heb met een holing er tussen zodat het een soort huisje is.

ik heb mijn aquarium 3 weken laten indraaien maar de 3de week kwamen er opeens slakken.(zal wel mee gekomen zijn met de planten) toen ben ik gaan lezen hier over en las is dat ik ze er beter uit kan halen dus dag later heb ik hem er uit gehaald.

helaas was hij niet meer alleen,maar er komen er steeds meer.
toen de 3 weken over waren heb ik mijn eerste vissen er in gedaan 3 gold mollys waarvan er 1 zwanger bleek te zijn want een dag later zag ik een gub(was hem na 5 min al kwijt wss opgegeten) heb geprobeerd om de slakken te lokken met komkommer maar dat werkte totaal niet want na een hele nacht zat er niet 1 op.

weer een week later heb ik corydoras aeneus albino er bij gedaan(5stuks) geweldig om die beestjes te zien werken. nu dacht ik nu heb ik meer kans om minder algen enzo achter te laten voor die slakken dus het zal wel minder gaan worden...... niet dus.

gister avond heb ik toen ik thuis kwam heel wat slakken er uit gevist maar mijn vrouw zag op 1 van de blaadjes iets zitten. hier onder een foto van de slak en dat vreemde spul
 
Nu wel?
20170215_075937.jpg
IMG_20170214_181953.jpg


IMG_20170214_181930.jpg
 
Ja dat zijn Poelslakjes en die eten normaal geen gezonde bladeren. Ik heb die ook vrij veel gehad hier.
 
Goed om te weten welk soort het is. Op die andere 2 foto's heb ik het idee dat het eitjes zijn. Kunnen die van de slak zijn? Het blijft goed op het blad zitten en plakt niet. Heb het gisteren er uit verwijderd samen met dat aangevreten blad wat je naast mijn duim ziet. Zitten
 
Ik zie geen eitjes maar als je googeld op eitjes Poelsak dan zie je genoeg foto s hiervan. Dat zijn een soort pakketjes met eitjes zeg maar.
 
Dat kan heel goed zo zijn gelet op je foto. Mocht je ooit teveel hebben dan lok je ze makkelijk met een plak komkommer en zo kun je ze makkelijk eruit zuigen.
 
Misschien een algen/voertablet? Het zijn ook goede opruimers dus ik zou me er niet te snel druk om maken.
 
Heb gisteren 3 botia sidthimunki in de bak er bij gedaan. Zijn leuke schuwe visies die volgens de verkoper de eitjes van de poelslak eet.

Vanmorgen heb ik een stuk of 8 slakjes verwijderd. De meeste zaten hogen bij de rand van het water
 

Terug
Bovenaan