slakken bestrijden met 6 volt experiment


Ik bedoelde er ook meer mee dat ik het raar vond dat die bedrijven die het verkopen niet erop worden aangesproken of iets dergelijks. Hoe het met de regelgeving zit dat weet ik niet hoor en ik heb ook nooit geweten dat het verboden was of is.
Prioriteiten zullen ergens anders liggen , niet genoeg capaciteit bij handhavende organisaties etc.
 
Ben je niet in de war met furanol? want die word nogaleens verward met flubenol
Nee ik ben niet in de war.

Flubenolpasta (REG NL 2995)
kanalisatie status: vrij
Geregistreerd voor dieren: hond en kat

Flubenol 5% (REG NL 3601)
Kanalisatiestatus: URA
Geregistreerd voor dieren: kip, varken, fazant

Flubenol 50% (REG NL 3160)
Kanalisatiestatus: URA
Geregistreerd voor dieren: kip, varken, fazant

URA = uitsluiten op recept af te leveren. Dat betekent dat alleen wanneer dieren onder de zorg van een dierenarts vallen het middel voorgeschreven kunnen krijgen door een dierenarts.

Geregistreerd voor welke dieren spreekt voor zich. Dat het bij andere dieren werkt betekent niet dat het ook mag.

Mogelijk zijn er nog andere varianten flubenol die wel mogen, welke ik niet gevonden heb. Maar ik vermoed dat wat er gekocht wordt ergens uit het oosten van Europa komt.
 
Flubanol is niet echt iets om te gebruiken, het lost slecht op in water, soms met een hoge temperatuur of de toevoeging van alcohol, beter niet gebruiken, eigenlijk is het gelijk aan metrodinazole.
 

Terug
Bovenaan