Slakjes in opstartend Aquarium


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Ik heb mijn Juwel Rio 450 nu ca 1,5 week draaien

inhoud:
- Filterzand
- Beplanting (online gekocht via Aquaplantsonline, Discuspakket voor 130/200)
- Kinehout (reeds volgezogen)

Nu valt het mij op dat ik een aantal kleine slakjes op de ruiten heb zitten, moet zeggen dat ze nog best snel over het glas bewegen ;-0

Kan iemand aangeven wat dit voor slakjes zijn en of ik hier iets aan moet doen (zo ja wat)
 

Bijlagen

  • 20210528_171637.jpg
    20210528_171637.jpg
    304.7 KB · Weergaven: 105
  • 20210528_172439.jpg
    20210528_172439.jpg
    74.1 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
Ik durf er zo niets van te zeggen en gok op poel of posthoornslakjes. Via google kun je wel zien hoe die eruit zien. Slakjes zijn best nuttig en zolang dit geen plaag is zou ik ze mooi laten zitten.
 
Ik durf er zo niets van te zeggen en gok op poel of posthoornslakjes. Via google kun je wel zien hoe die eruit zien. Slakjes zijn best nuttig en zolang dit geen plaag is zou ik ze mooi laten zitten.
Bedankt heb net een betere foto kunnen maken, zijn er ca 5 welke over de bodem racen ;-)
 
Blaas Hoorn slakjes, een vind ze leuk, ander een plaag. Zijn erger dan muizen duw ze zelf altijd plat
 
Zijn inderdaad gepunte blaashoorn ("Bladdersnails"). Ze kunnen zichzelf bevruchten en zich daardoor dus razendsnel voortplanten. In hoeverre je echt een plaag krijgt hangt ook in grote mate voer die er voor ze aanwezig is.
 
Echt kwaad doen ze niet maar ik heb er toch een hekel aan. Die ik vang gaan voor de bijl!
 
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Poelslak en deze Blaashoorn qua uiterlijk?
 

Terug
Bovenaan