Simulans, Betta man en...


Lein

Well-known member
Lid geworden
23 juni 2018
Berichten
83
in een Juwel 125 (80cm) wil ik graag als hoofdvis een Betta man.
En als middenschool 12-15 Paracheirdon Simulans.
Twijfel verder nog tussen Corydoras Pygmaeus (8-12) en / of, na een half jaartje na opstart bak, minimaal 3 Otocinclus.
Wat zou jij adviseren?
 
Klinkt als een leuk bestand, maar ligt wel aan het temperament van je betta. Zou dan voor de corydoras habrosus gaan, de pygmaeus is niet echt een bodembewonende corydoras, waarbij deze ook regelmatig boven de bodem zwemt. Als je voor een kleinere soort wilt gaan, zou ik de habrosus aanraden. Als je bak wat gerijpt, zouden otocinclussen er ook wel bij in passen
 
Temperament van de Betta, is dat van te voren in te schatten?
 
Nee dat denk ik niet want ik heb er diverse gehad en de een at mn garnalen rap op en de ander lat ze met rust.
 
Temperament van de Betta, is dat van te voren in te schatten?
Kun je in de winkel, mits ze net als hier gewoon bij andere vissen inzitten, wel wat inschatten ja. Zou in ieder geval alles eerst toevoegen en de betta als laatste. Dat de andere vissen eerste de bak kunnen verkennen, voordat de man eventueel een territorium gaat vormen. Maar dan nog geen 100% garantie

Edit: John is me voor :D
 
Corydora Panda of Habrosus, zal ze eens beter gaan bekijken. Ook met 8 beginnen?
 
Zou de Corydoras Julii ook gaan denk je?
 
Al heel wat berichten tegengekomen dat de Corydoras trilineatus vaak verkocht wordt als Julii. Scheelt wel 1 cm per vis.
Hoeveel kan ik er nemen, naast 1 Betta man en 12 Stimulans?
En met oog op Otocinclussen na 6 maanden draaien.
 
In 80cm kun je wel 6 trilineatus kwijt, misschien wel 8. De Otocinclussen kunnen later altijd nog, aangezien het geen echte bodembeworners zijn.
En maak je geen zorgen om de Betta, vissen kunnen ze niet pakken, hoe graag ze het ook willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lein
Hier 10 corydoras zwemmen en gaat ook allemaal prima, naast alle andere vissen die hier rondzwemmen
 

Terug
Bovenaan