SIamese tweeling


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Siamese tweeling...
Een halfwas metaaltandkarpertje (Girardinus metallicus) met een parasitaire tweelingbroer/-zus... Je kunt zelfs de ogen van die parasitaire tweelinghelft zien. Want niet altijd zijn ze zo zichtbaar...
IMG_1723.jpgIMG_1726.jpgIMG_1725.jpg
 
Bijzonder Stan en heb je die zelf? Om eerlijk te zijn vindt ik het griezelig en zou ik zo n visje niet willen hebben.
 
Bijzonder Stan en heb je die zelf? Om eerlijk te zijn vindt ik het griezelig en zou ik zo n visje niet willen hebben.
Dit is idd één van mijn vissen.
Dit gebeurd wel vaker bij eierlevendbarende tandkarpers. Dus bijv. ook in guppen en zo... Twee zaadjes die een eitje bevruchten. Dan wordt er in de regel slechts 1 helft groot en de ander gaat of dood of wordt niet groter dan een gezwel. Dat komt omdat er in een eitje niet genoeg ruimte beschikbaar is om twee specimens te laten doorgroeien tijdens de zwangerschap. Het komt slechts zeer sporadisch voor dat beide helften normaal opgroeien maar een korter leven zullen hebben. De normaal opgroeiende helft heeft geen last van de parasitaire tweelinghelft en zal dus normaal leven.
Als zoiets dus voorkomt zal ik zo'n vis niet gaan euthaniseren. Domweg omdat het een gezonde vis betreft.
 
Zou de parasitaire tweeling helft zoveel hersenen hebben dat ie ook iets ziet met dat oog?
(Dan wil je die vis vast zeker niet hebben John😉)
 

Terug
Bovenaan