Siamese kempvis


Btw, voor Gourami s moet je ook nog flink wat drijvers toevoegen hoor.
 
Ik heb 5 tetras
 
Wat je ook kan doen is deze groep wat uitbreiden.
 
Klopt een mooi schooltje tetra's is altijd een mooi schouwspel in je bak.
 
En puppies? 4 ofz
 
Guppies*
 
Zouden die er leuk bij zijn?
 
Zou ik niet doen Wikke,
die zijn te druk bij de gourami's. Daarbij zwemmen ze dwars door je school tetra's heen wat voor je tetra's ook weer onrust geeft.
Het is echt geen goede combinatie.
 
Oke andere suggesties?
 
Gourami s houden niet van drukke bijvissen dus daar moet je op letten.
 
Bedankt voor alle info!:cool:. Ik heb een nieuw huisje gemaakt voor mijn kempvis.

20180922_161655.jpg
 
Ja, en heb je het ook eerst ingedraaid? zoals normaal 3 weken?
 
Ik heb er water van het andere aquarium in gedaan.
 
Ik heb er water van het andere aquarium in gedaan.
Dat is niet voldoende Wikke.

Er zitten maar erg weinig goede bacteriën in aquariumwater. Als je de Betta tijdens het indraaien niet in de andere bak kunt laten. Knijp dan op zijn minst de vuile spons van de andere bak in deze een keer uit. Geeft wel even vuil water maar zo ent je de bak en gaat het indraaien sneller.

Je zult met zekerheid een piek van NH3/4 en NO2 gaan krijgen en daar kunnen vissen niet tegen.
Ik zie dat je strips hebt om je water te testen. Die meten helaas geen NH3/4. Je zou eigenlijk boven op de waterwaardes moeten gaan zitten en het liefst met druppeltesten. Teststrips zijn erg onbetrouwbaar.

Zodra je afwijkende waarden NH3/4 of NO2 meet moet je heel veel water verversen, meestal zo'n 50% en dat kan meerdere dagen achter elkaar nodig zijn.

Sorry voor al die slechte berichten die ik nu typ.
 
Oh en nog wat Wikke.

Betta's hebben drijfplantjes nodig (net als gourami's) en zullen dat ook erg op prijs stellen. Het zal ook heel erg mooi staan in je bakje, vind ik dan.

Wel heel goed dat je voor de Betta een nieuwe bak hebt gekocht :thumbs: en hij ziet er ook al leuk uit. Voor een Betta mogen er naar mijn smaak nog wat meer plantjes in maar ik besef me maar al te goed dat je hem net opgestart hebt.

Leuk om de ontwikkelingen van je bakjes te blijven volgen :)
 
Dankje voor alle tips! Ik heb al aquastart van colombo toegevoegd. Kun je een voorbeeld geven van een drijfplant. Ik dacht dat ik al een drijfplant had.
 
Leuk bakje hoor maar die teststrips kun je beter niet gebruiken want die zijn verre van betrouwbaar.
 
Oke. Maar helpt het als ik aquastart van colombo toevoeg?
 
Daar zijn de meningen over verdeeld.

Het is nu zoals het is, de oude situatie was ook niet te doen.
Betta's zijn relatief sterk, dus verwacht niet direct veel problemen.
Maar houd het goed in de gaten, wissel zo nodig direct 70% van het water.
 
Dankje voor alle tips! Ik heb al aquastart van colombo toegevoegd. Kun je een voorbeeld geven van een drijfplant. Ik dacht dat ik al een drijfplant had.
Wat pak je het goed op Wikke! :thumbs:

Ik zie geen drijfplant, welke bedoel je?

Voorbeelden van kleine drijfplantjes zijn bijvoorbeeld Limnobium laevigatum en Salvinia natans, ook zou je hygroriza aristata kunnen gebruiken.

Over middelen als Aquastart is veel geschreven en gezegd. De een zal zeggen dat het niet werkt, de ander heeft er wel vertrouwen in. Ik denk dat je maar op1 ding kunt vertrouwen en dat is het meten van de waterwaardes, die je met druppeltesten hebt verkregen.
 
Dat kan geen kwaad maar voegt weinig toe met ons water. Het is een waterverbeteraar en ons leidingwater hier is prima. Gewoon lekker laten indraaien en af en toe een klein beetje voer verkruimelen.

https://www.bol.com/nl/p/colombo-aq...J1nbGvmebPN8If0iJSRoCY1UQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
John, ik geloof dat het de bedoeling is dat de Betta er meteen in gaat?

Wikke, help ons even op weg. Ga je het bakje zonder Betta indraaien of gaat de Betta er meteen in?

Edit, ik zie dat hij er al in zit ;)
 
Dat is hetzelfde verhaal Wikke. Sommigen zeggen dat het niet werkt, anderen wel... en soms zit de mening er tussen in.
Ik zou er in elk geval niet op vertrouwen en heel alert blijven op de waterwaardes en het gedrag van je Betta.
 
Mijn kardinaaltetra zwemt schuin met de kop naar onder. Wat is er aan de hand?
 
Nu een maand. Sinds 25 augustus
 
Nu een maand. Sinds 25 augustus
Hmmm, heb je maar 1 kardinaaltetra of maar één die dat doet? Hoe gedragen de andere vissen zich?
Kun jij de waterwaardes meten? Het liefst met druppeltesten?

Mocht je dat niet kunnen, zou ik 50% van het water wisselen voor de zekerheid. Ik durf je zo niet te zeggen waardoor het komt, vandaar dat ik naar de waterwaardes vraag, maar waterwisselen kan nooit kwaad. Probeer wel het nieuwe water zoveel mogelijk de temperatuur te laten hebben van het aquariumwater. Dus al je kunt, even meten.
 
De andere zwemmen gewoon lekker rond. De kardinaaltetra is ook wat doffer van kleur en doet heel veel achterelkaar zn bekje open en dicht
 
Graag even antwoord op de andere vragen Wikke, we hebben meer informatie nodig om er iets over te kunnen zeggen.
 
Ik heb g33m druppeltests alleen strips voor nu.
 
Ik heb g33m druppeltests alleen strips voor nu.
Meten dus Wikke, al is het met strips. Beter iets dan niets.
En doe toch maar voor de zekerheid een 50% waterwissel omdat strips niet zo nauwkeurig zijn.
 

Terug
Bovenaan