Siamese algeneter word helemaal wild


W

w3bcr4wl3r

Guest
Zit een siamese algeneter "frits" in mijn rio400.

Er zitten nog wat andere algeneters bij, en hiermee is tot nog toe alles normaal verlopen. Ze hebben allemaal een schuilplekje en dat gaat goed. 2 zitten er zelfs de helft van de tijd bij elkaar zonder ook maar enig probleem.

Nu zitten er sinds kort 5 corydoras panda en 10 roodkopzalmpjes bij en het lijkt wel alsof vanaf dat moment de siamees helemaal gek word en het word met de dag erger.

Aggressief is ie niet, waar wel vaak voor gewaarschuwd word bij deze soort. Vooral op latere leefijd. Maar hij is net een half jaar.Hij kan naast de corydoras liggen, ze zwemmen om , over en onder em door en hij doet niks, dus daar zal het niet aan liggen.

Ook met de andere algeneters gaat het goed, af en toe wat imponeren, maar de andere 2 trekken zich er niet veel van aan en dan houd het snel op.

Nu sinds 2 dagen vliegt ie door de bak, niet alleen over de bodem, maar ook omhoog, bots tegen het raam, de lampen, alsof ie eruit wil springen.

Vandaag is het zelfs zo erg geweest dat het leek alsof iemand aan de binnenkant met een hamer aan t tikken was, ik draaide e om en zag em van onder naar boven springen, tegen de stabilisatiestrippen aan waaraan hij zichzelf verwond heeft nu.



Zitten een aantal rode strepen ( schrammen - hij bloed dus ) en wat bultjes lijkt wel.

Als zoiets gebeurd zit ie naderhand in een hoekje als een gek te ademen, volledig gestrest en als je in de buurt komt kruipt ie op z'n vinnen achteruit ergens onderin.



Wat kan dit zijn. Er is niet echt iets veranderd in de bak behalve dat er vissen bij zijn gekomen. De planten staan wat anders maar daar is ook alles mee gezegd. Waterwaarden zijn zoals altijd, vermeld in mijn album dus ook hier is geen verandering in. Ook in wisselen van water / voeren is niets veranderd.

Het enigste wat veranderd is, is hij, en zo extreem dat elke dag mijn bak vol ligt met plantenstukken, hele planten en de bak een grote rotzooi is.



Dus ik kan me indenken wat er 's nachts gebeurd.

Word het tijd voor een ander onderkomen voor deze vis of wat is er aan de hand?
 
Is het drukker in de kamer geworden. Zijn er geluiden te horen die er eerste niet waren (buren zijn druk aan het verbouwen bv).
 
ziektes, bacterien, parasieten die met de nieuwe vissen zijn meegkomen, maar die nu nieuw zijn voor deze algeneter ?
 
De kamer is hetzelfde gebleven, tja, de kerstboom is weg, maar die stond er ver vanaf.

Ook qua geluiden niets anders. Het is hier behalve iemand die je
af en toe hoort boren, mega stil.

Qua ziektes, bac, parasieten zou ik het niet weten, zou misschien wel kunnen.

Het is vandaag mega erg, zo erg dat ik em er uit heb gehaald. Normaal zit ie altijd op de bodem

en bij het minste geringste is ie in zijn "hide-out" maar nu plukte ik em zonder enige moeite

met een netje van de achterwand af. Zit nu in een emmer, zal geregeld water verversen dmv

slangetjes uit de grote bak maar dit kan zo niet meer.

Hij verwonde zich meer en meer met het eruit springen.
 
Ehm, sorry maar is d�t een siamese algeneter?
Dacht dat het een albino ancistrus was.
Wil iemand mij wijzer maken?
 
kouwtje zei:
Ehm, sorry maar is d�t een siamese algeneter?
Dacht dat het een albino ancistrus was.
Wil iemand mij wijzer maken?

Gyrinocheilus aymonieri gold
 
Ja maar lieve schat, is dat dezelfde vis als op jouw foto?
Ziet er in mijn optiek echt heel anders uit.
Maar ja, ik heb dan ook -3.
 
Hey Bertus,

Link werkt niet?
Maar zit ik er nou echt helemaal naast?
Is Webhond's vis echt een siamese algeneter?
Moet toch eens terug naar de opticien...
 
Misschien een bezoekje aan de heer H. Anders overwegen? ;)

Het is inderdaad G. aymonieri. Veel smaller en hoger gebouwd dan Ancistrus. Kijk nog maar eens goed :)
 
Ssstom. mijn link wel.
Kijk hierboven op Google.
Aquariumvissen.net - Gyrinocheilus aymonieri


Gyrinocheilus aymonieri wordt onder zijn Nederlandse naam vaak verward met
deSiamese Algeneter, de Crossocheilus siamensis. Deze vis wordt ongeveer ...
www.aquariumvissen.net/Gyrinocheilus_aymonieri.php -
 
http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aqua ... tersia.htm

Link was te lang, en miste /soort/ stond als /../ waarschijnlijk auto ingekort door forum oid.

Waterwaarden zijn zoals ze altijd zijn / waren. Vis zit nog altijd in de emmer.

Weet niet wat er mee aan moet, misschien maar een ander onderkomen zoeken. Het word gewoon

met de dag erger. En aangezien hij constant met zijn rugvin omhoog zit is het misschien toch

agressiviteit. Als het dat niet is dan zal het te maken hebben met eventueel iets was is meegekomen

van de lfs met de laatste vissen. Weet het ook niet.

Wat ik wel weet is dat ie zich nu goed verwond met z'n toeren

dat kan niet de bedoeling zijn.
 
Geen flauw idee wat dit ineens veroorzaakt kan hebben, maar dek je de emmer af? Zeker omdat hij in het aquarium ook gesprongen heeft. Het zou zonde zijn als je 'm morgen uitgedroogd op de vloer vindt.
 
webhond zei:
http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aquarium/Vissen/soort/algenetersia.htm

Link was te lang, en miste /soort/ stond als /../ waarschijnlijk auto ingekort door forum oid.

Waterwaarden zijn zoals ze altijd zijn / waren. Vis zit nog altijd in de emmer.

Weet niet wat er mee aan moet, misschien maar een ander onderkomen zoeken. Het word gewoon

met de dag erger. En aangezien hij constant met zijn rugvin omhoog zit is het misschien toch

agressiviteit. Als het dat niet is dan zal het te maken hebben met eventueel iets was is meegekomen

van de lfs met de laatste vissen. Weet het ook niet.

Wat ik wel weet is dat ie zich nu goed verwond met z'n toeren

dat kan niet de bedoeling zijn.

Was wel zijn territorium,he.
Komen erin eens anderen bij.


Heb je zuurstof in de emmer.
 
Bertus zei:
webhond zei:
http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aquarium/Vissen/soort/algenetersia.htm

Link was te lang, en miste /soort/ stond als /../ waarschijnlijk auto ingekort door forum oid.

Waterwaarden zijn zoals ze altijd zijn / waren. Vis zit nog altijd in de emmer.

Weet niet wat er mee aan moet, misschien maar een ander onderkomen zoeken. Het word gewoon

met de dag erger. En aangezien hij constant met zijn rugvin omhoog zit is het misschien toch

agressiviteit. Als het dat niet is dan zal het te maken hebben met eventueel iets was is meegekomen

van de lfs met de laatste vissen. Weet het ook niet.

Wat ik wel weet is dat ie zich nu goed verwond met z'n toeren

dat kan niet de bedoeling zijn.

Was wel zijn territorium,he.
Komen erin eens anderen bij.


Heb je zuurstof in de emmer.

De vissen zaten er al een tijdje in en er was geen probleem. En opeens begon heet en werd het erger en erger. Vind het gewoon erg omdat ie zich verwond.

@ jones, emmer is afgedekt met een netje en staat naast de bak, er loopt via een slang water in en uit, dus verversing krijg ie.

Denk dat ik morgen maar eens ga kijken of er iemand is die em een beter onderkomen kan geven.
 
Wat je zegt,iets mee gekomen.
Parasiet,of zo.
 

Terug
Bovenaan