Siamese algeneter de echte en dan... ?


Jorinde

Well-known member
Lid geworden
21 juni 2013
Berichten
227
Ik heb drie C. Siamensis (de echte koning onder de algeneters genoemd) en die hebben alle rood wieren opgepeuzeld (zie mijn andere topic Hardnekkige vreemde alg soort). Nu zijn ze uitgegeten en eten mee met de rest van de vissen. Ze geven tot nu toe geen problemen, ze zijn vriendelijk. Hun gedrag is leuk en speels, ze zijn snel tam; als er wat gedaan wordt komen ze meteen belangstellend naar je toe om te 'snuffelen'. Hoewel ik weet dat deze vissoort vreedzaam is vraag ik me af hoe het gaat als ze ouder worden, groter of bijna geen alg te eten hebben. Ze hangen soms voor de ruiten alsof ze wat alg eten en struinen soms wat blad af. Twee zijn ong. 12 cm, een is ong. 8 cm en zwemmen vaak samen hoewel de kleine iets vaker alleen zwemt. Ik weet dat deze soort 15 cm kan worden dus wat te groot voor 120 cm.
Ik vraag me alvast af hoe dit verder moet en als het geen kwaad kan ze gewoon kan houden (als ze weggaan, wie weet waar ze dan terecht komen?) visbestand is hetzelfde gebleven en als ik er ��n hou of het wel goed zou zijn voor ze aangezien ze ook samen zwemmen?
Alvast bedankt.
 

Terug
Bovenaan