Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Hoe zullen ze het dan doen met al die stekels? :juggle: ;)
 
Paar dagen geleden heeft Jessica ook een led gekocht voor boven de sump omdat ze daar het wier in wil gaan doen. Want als de zee-egel alle algen van de steen heeft opgegeten gaat deze de wieren pakken als maaltijd. Daarom dus de wieren in de sump.
De led heeft blauwe witte en roze leds.
Screenshot_2017-03-26-10-18-16.png
 
Super leuk! Zijn de waardes nu goed?
 
Ja de waardes zijn nu bijna goed alleen de NO3 moet nog iets lager die is nu 9
 
De licht unit is stuk wel balen want de eerste koraal staat erin. Tot de nieuwe licht unit binnen is zitten er Nano led lampjes boven. Beter iets dan niets.
IMG_20170326_133751.jpg
 
Waren dat die nieuwe lampen John?
 
Dat is balen!

Is het net gebeurt, en krijg je het vergoed?
 
Ja zit nog garantie op de bak is net nieuw. Eerst was er 1 stuk maar omdat de winkel eigenaar vroeg of ik de lampen even om wou wisselen om te kijken of het aan de lamp lag ging de blauwe ook opeens stuk. Terwijl deze het wel deed voordat ik deze wisselde dus zit het in de electronica en niet in de lampen.
 
Dat is balen!

Is het net gebeurt, en krijg je het vergoed?
Gisteravond ging de witte lamp stuk en nadat ik vanmiddag de blauwe had omgewisseld deed niks het meer. De lampen worden wel warm maar er verschijnt geen licht.
 
Jeetje John, wat een tegenvallers allemaal.

Wat is er nou nog origineel aan dat bakje??
 
Alleen de eiwitafschuimer is in de tussentijd door ons vervangen. Nieuwe lichtunit wordt morgen als het goed is opgestuurd. Zit nu even tijdelijk een ledje boven.
 
Hoe zullen ze het dan doen met al die stekels? :juggle: ;)

Dat wil je vast niet voelen John:D:D. Misschien kun je een beetje het gevoel krijgen als je vrouw je met een priem in de kont steekt:eek:
 
De zee-egel doet meer werk dan de 4 turbo slakken die er al ruim een week erin zitten.
 
Mooi hoor John.
Net voor de grap gekeken of er ook egels voor zoet water zijn maar volgens mij niet ;)
 
Shit balen van het licht, hopelijk komt de nieuwe unit gauw binnen...
Die egel is wel mooi zeg!
 
Jeetje, zo snel die lampen alletwee stuk.
En deze voor Loaches, zou het wat zijn?
Wil ik ook wel als ze goed zijn tegen algen.
Klein.png
 
Hele mooie egel John! Wat eet zo'n beestje nou, als de algen op zijn?

Wat ik mij nog afvroeg. Hoe plant je nou zo'n kenia boompje? Of moet je dat neerzetten?
 
De egel kun je bijvoeren met algen/wierenbladeren die ook wel Nori heten. Kun je in de supermarkt ook kopen. Normaliter eten ze algen en wieren en we doen wieren in de sump dus als ie lief is krijgt hij ook daar wat van:D.

Dat boompje zat al op een stuk levend steen geplakt en dat is denk ik gelijmd. Dus dat stukje steen met boompje hebben we op ons eigen steen geplaatst.
 
Nou de kap is onderweg dus als de post meewerkt dan kan de egel morgen weer de zaklamp inleveren:D;)
 
de nieuwe kap is binnen en deze heeft naast de 2 pl lampen kleine leds in het midden voor de avond en de nacht. Netjes geregeld verder door Ocean Art.
 
Dit is de nachtverlichting die er nu extra opzit:
led.jpg
 
Duidelijk een ander gezicht.
 
mooi zeg! En een goede service!
 
Het is leuk voor de sfeer s avonds.
 
Het nieuwe koraaltje:

koraal teenkoraal.jpg
 
montipora digitata rood
 
Stukje voor stukje verder opbouwen.
 
Ja dat doen we ook stukje voor stukje. De egel is nu hard aan het werk en binnenkort eens kijken voor een Poetsgarnaal. Maar we hebben geen haast;)
 
Leuk!!! Maar even een vraagje tussendoor: kost zo'n bak geen klauwen met geld?
 
Tja, als vrouwen gaan winkelen ben je ook een hoop geld kwijt hoor:D:D. Nu gaat Jes naar de lfs toe en koopt iets voor de bak en zo heb ik er ook iets aan:D;). Dus pas op later:deal:
 
Terug
Bovenaan