Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Leuk John! Het zand is mooi wit. Ati fiji white sand, toch? De wieren zorgen voor een leuk contrast met het steen en het zand. Ik ben jaloers.
Ik moet heel eerlijk zeggen: Ik moet me heel erg inhouden als ik weet dat ik voor €120 (+ zand + zout, de rest heb ik al) weer een zout bakje kan opstarten. En als ik naar jullie bakje kijk... Moeilijk hoor...
 
De no3 is nu ongeveer 15. Zo ziet de bak er momenteel uit.
IMG_20170322_105242.jpg
IMG_20170322_105242.jpg
IMG_20170322_105145.jpg
IMG_20170322_105200.jpg
IMG_20170322_105212.jpg


IMG_20170322_105220.jpg
 
Wat interessant zo'n zee aquarium! Blijven die wieren er uiteindelijk ook in zitten of zijn die alleen voor de opstart periode?
 
De bedoeling is dat deze er wel in blijven maar dan waarschijnlijk in de sump. Anders gaan ze de koralen overwoekeren.
 
Dit is een Turbo slak maar ze doen niet erg veel nog dus we willen om de algen op te laten eten een h
slak.jpg
enkie of een egel erin gaan zetten zodra de no3 nog wat lager is.
 
Ah zo. Ja, die slakken ken ik wel (middelandse zee geloof ik?) Leuk allemaal!
 
O, ik heb hem gewoon hier bij de lfs gekocht hoor:D:D. Maar zoals ik al zei zijn het geen snelle eters.
 
De kh en no3 gemeten
Kh 9
No3 9 ongeveer
Dus we kunnen niet wachten tot de zee egel en Kenia boompje er morgen ingaan.
Mespilia Globulus in het blauw
Zo ziet i er uit ongeveer deze is van internet
download (1).jpg

Kenia boompje donkere foto maar morgen heb ik een betere foto in onze eigen bak
IMG_20170324_131834_632.JPG
 
Mooie egels, ze worden vaak gebruikt bij "aquafarms" voor het verspreiden van zoa's (butttons) en andere poliepen. Als bescherming doen ze enkele poliepen op hun rug en een tijdje later laten ze die los. Het poliep verspreidt dan verder op de plek waar hij is losgelaten. Ze eten ook algen, erg nuttige beestjes dus.

En over de Kenia boom, tja, niet mijn lievelings koralen, maar wel een erg goede keuze voor beginners.

Notg een tip: Let op de Facebook pagina van Frits Kuiper, want vaak hebben ze koralen in de aanbieding voor 15, 10 of zelfs 5 euro, de meeste zijn harde (moeilijkere) koralen, maar ze hebben ook vaak zoa's, die dus ook erg makkelijke poliepen zijn.
 
De kh en no3 gemeten
Kh 9
No3 9 ongeveer
Dus we kunnen niet wachten tot de zee egel en Kenia boompje er morgen ingaan.
Mespilia Globulus in het blauw
Zo ziet i er uit ongeveer deze is van internet
Bekijk bijlage 10894
Kenia boompje donkere foto maar morgen heb ik een betere foto in onze eigen bak
Bekijk bijlage 10895
Wauw echt prachtig! :smitten:
Staat er wel een 'gereserveeerd' bordje bij de Kenia boom?;) (Of heb je hem al mee naar huis genomen)
 
Ja we volgen hem ook op FB hoor. Die Keniaboom is normaliter duurder maar we mogen hem voor 10 euro meenemen.
 
De zee-egel en een mini mini kenia boompje opgehaald bij de kenia boompje zit een ganzenvoetje die is meegelift met de koraal in het zakje

kenia boompje.jpg
egel.jpg
zeester.jpg
 
Het wordt steeds leuker om te zien, ze worden vandaag nog geplaatst?
 
Ja dat wel Ton maar de zoutgehalte was niet goed deze was te hoog. De zoutdobber is niet goed dus moest eerst een nieuwe meter kopen. Nu ben ik osmose aan het toevoegen tot deze op 1024 is dan ga ik de egel en koraal over wennen.
 
Er staat, deze video is prive.....:mad::oops:;)

Mooie nieuwe bewoners, John!
 
De egel is goed onderweg en doet zn best. Zie nu al stukjes die schoon zijn gegraasd:D:D
 
Ja met een paar Turbo slakken maar die zijn erg lui. Misschien volgende week naar poetsgarnalen kijken maar we doen rustig aan.
 
Vanwaar de naam Turbo slakken dan? Je zou toch denken dat ze dan erg snel zijn?:D:D;)
 

Terug
Bovenaan