Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Als het niet te fel is moet het wel goed komen ;) Sowieso is pl ook veel minder fel dan led of tl (vooral bij leds is het belangrijk, aangezien ze al hun licht op een bepaalde punt richten).
 
Mooi man,de kreeft kijkt nog en beetje verbaasd,maar ja zou je niet:D

grt hans.
 
mooie uitbreiding John en die kreeft grappig beestje zeg mooie kleur ook
 
Als het niet te fel is moet het wel goed komen ;) Sowieso is pl ook veel minder fel dan led of tl (vooral bij leds is het belangrijk, aangezien ze al hun licht op een bepaalde punt richten).

Hij stond bij Frits in de bakken en die ken je wel denk ik:D:D
 
Heel mooi beestje John.
Moet je daar nu ook zo af en toe een grotere schelp voor kopen??
 
Ja als hij groeit gaat hij een grotere schelp zoeken dus we hebben van de lfs al een paar grotere meegekregen zoals je op de foto kan zien. Hij gaat inderdaad af en toe verhuizen;). Hij is nu ook nog erg klein en de schelp waarin hij nu huist dus ook. Hij is al wel lekker actief en aan het rotsklimmen.
 
Ja alleen jammer dat ze zo vreselijk duur zijn. Deze kost tussen de 40-50 euro dacht ik.
 
Mooi John in het echt nog mooier:D
 
Ja als hij groeit gaat hij een grotere schelp zoeken dus we hebben van de lfs al een paar grotere meegekregen zoals je op de foto kan zien. Hij gaat inderdaad af en toe verhuizen;). Hij is nu ook nog erg klein en de schelp waarin hij nu huist dus ook. Hij is al wel lekker actief en aan het rotsklimmen.

Kijk maar uit als je slakken hebt . Dan zal je heremietje waarschijnlijk een levend huisje verkiezen boven wat je hem aanbied als alternatief .
Ik heb al slakken ingezet die binnen 10 minuten de pineut waren ....
 
Dat is gaaf spul die heremietkreeft John!
 
Ja dat is inderdaad een leuk beestje John.
 
Ok, goed dat te weten alvast. In wat voor bak heb je die en heb je ook een FA daarvan?
 
Heel leuk om dit allemaal te lezen, ik droom ook van ooit een zee aquarium. En die heremietkreeft is geweldig. Die in onze eigen zee zijn al zo leuk maar met die mooie kleurtjes...wauw!
 
Ja het is inderdaad een erg leuke bezigheid en compleet anders dan zoetwater. Dus er valt dan ook nog veel te leren. Het is wel jammer dat alles bij zeewater zo duur is. Maar ja, het geld moet rollen zeggen ze en je moet iets hebben om over te dromen (een grotere zeewaterbak dus):D:D
 
Praaachtig John! Die heremietkreeft is echt gaaf!
 
De heramietkreeft is best dom hij is nog heel klein maar wat doet hij. Hij pakt de grootste schelp als huisje deze krijgt hij denk ik nooit van zijn plaats.
 
Ik kocht ooit een voor mijn bak en die kostte €28 bij Frits Kuiper.
Ik zal eens aan Jan Willem Kuiper vragen wat ze kosten. Ik zag ze alleen voor die prijs op internet staan.
 
De heramietkreeft is best dom hij is nog heel klein maar wat doet hij. Hij pakt de grootste schelp als huisje deze krijgt hij denk ik nooit van zijn plaats.


Nou na enkele uren had ie door dat deze te groot was en hij is teruggegaan in de oude schelp:D:D
 
Lijkt me echt een heel leuk schouwspel!
Hij of zij is niet honkvast. Hij zit weer in de te grote schelp maar is nu wel boven op de steen geklommen ben benieuwd waar die morgen weer in zit.
 
Nou de kreeft is toch weer in zn oude huisje gegaan en heeft denk ik gemerkt dat de grote schelp niet was mee te tillen voor hem:stars:
 
Ok, goed dat te weten alvast. In wat voor bak heb je die en heb je ook een FA daarvan?

Ik ben een 270l bak welke nu ongeveer een jaar draait. Dit was mijn zoetwater bak waar ik zoutwater van gemaakt heb, zonder sump.
Jij hebt je bakje gekocht in Leeuwarden toch?? Ik kom regelmatig bij die winkel en daar leveren ze goede kwaliteit dieren voor een hele scherpe prijs (meestal veel goedkoper dan de grotere winkels).
 
Mooi hoor John en Jessica ik heb hier net zo'n heremietkreeft blauwpoot erg mooi.
 
Dit is niet de blauwe maar de Multicolor zoals WJ zei;). De blauwe had hij niet op voorraad en alleen de rode en deze kleine.
 
Oh ja poeh zie het nu pas wel mooi :D
 
Nou hier alvast een foto van het nieuwe koraaltje want meneer heremetkreeft laat zich niet zien om op de foto te komen. Het is de groenachtige Montipora Confusa.

monitipoa 5 5 17.jpg
 

Terug
Bovenaan