Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


ik heb mijn licht in het begin 6u aangehad. dit werd me aangeraden om leven in de stenen dat licht nodig heeft niet te laten afsterven, later kan je de lichtduur dan opbouwen.
 
Net wat waardes gemeten
NH3 maximale score van 2
NO2 score van 0.1
Verder heb ik nog niks gemeten ik ga dinsdag naar de LFS dan neem ik water mee om de rest te testen.
 
De kogel is door de kerk morgen komt er een nieuwe skimmer de Tunze 9001 want de bijgeleverde skimmer is lek ben er echt helemaal klaar mee. De Tunze 1009 is ook aangeraden door mensen van het zeewaterforum dus dan ga ik er van uit dat deze goed is.
groetjes Jessica en John.
 
Laatst bewerkt:
Leuke uitbreiding hebben jullie weer! Succes.

Ja als we iets doen dan doen we het ook goed. Nu is het niet 15 zoet meer maar 14 zoet en 1 zout.
Misschien dat er nog wel wat zoetwater bakken weg gaan in de toekomst voor een iets grotere zeewater aquarium.
Maar eerst deze maar eens goed krijgen en houden.:)
 
Vanmorgen een andere afschuimer gehaald want die erbij zat is groot en erg lawaaierig en gaat nu op reserve dus. De nieuwe is de Tunze 9001 en is echt erg stil.
 
Ja de boel draait net dus we moeten nog even geduld hebben voor alles goed loopt.
 
Zo rooster vervangen voor een glasplaatje ivm de druk van het steen. In dat rekje kreeg je inderdaad opeenhoping van vuil.
 
Ik zal wel moeten John want anders heb ik de directrice achter mn broek aan;)
 
Goed en de bacteriën doen hun werk. De nh3/4 is van 2 naar 0 gegaan en de nitriet is gezakt naar 1 en de no3 is gestegen hierdoor naar 50mg. De po4 zit rond de 0,03 en het zout op zo n 1024.
We krijgen nu de eerste groene algen dus dat heeft ook weer even zn tijd nodig maar ja de stenen zitten er net 14 dagen in.
 
Mooizo, dat klinkt allemaal zoals het zou moeten toch?
Spannend hoor! Maar moet er wel geduld voor hebben inderdaad....
 
Ja het is nu een kwestie van geduld. Het is maar goed dat ik dat echt wel heb:(:juggle:
 
Dat is zo maar als je niet veel geduld hebt dan krijg je weer extra grijze haren ervan kan ik je zeggen met al dat gewacht:D:D;)
 
het toppunt van rijkdom dat het zilver gewoon op je hoofd groeit, vandaar genoeg geld voor al die bakken..
Ik wil ook zilver haar!
:D
 
het toppunt van rijkdom dat het zilver gewoon op je hoofd groeit, vandaar genoeg geld voor al die bakken..
Ik wil ook zilver haar!
:D


Pfff, vrouwen ook he:D:D;). Gelukkig dat Jessica dat van dat zilver nog niet doorheeft want anders had ik binnenkort een kale kop denk ik:help::help:
 
De no2 is nu 0,8, nh3/4 0 en de nitraat 25-30. Dat zijn waarden van donderdag. Dinsdag nieuwe metingen;)
 
Hoi
Vanaf afgelopen week zijn de waardes redelijk goed alleen nog de nitraat een beetje lager.
Wel hebben we sinds gisteren er 4 turbo slakken erin. Wel heb ik al 2 soorten wier die het wel goed doen.
amonia 0
nitriet 0
fosfaat 0,03
nitraat is iets minder als 20
zout 002.JPG
zout 004.JPG
zout 006.JPG
 

Terug
Bovenaan